Oxfordská Univerzita mapuje pre Intel budúcnosť maloobchodu, spolupracuje LEGO či Kraft Foods

BRATISLAVA, PRAHA, 14. marca 2012 (tlacovasprava.sk) – Spoločnosť Intel spolupracuje s obchodnými partnermi a zákazníkmi na predefinovaní maloobchodných predajných modeloch. Univerzita v Oxforde iniciovala výskum, v ktorom sa podujala zmapovať budúcnosť maloobchodného predaja.

Technológie stále viac ovplyvňujú zákaznícke správanie počas nakupovania, pričom informácie o konkurenčných cenách sú čoraz viac dostupné už v momente nákupu. Obchodníci tak čelia novým výzvam, ako si zachovať konkurencieschopnosť. Úzka spolupráca spoločnosti Intel a maloobchodného systému umožnila technológiám s druhou generáciou procesorov Intel® Core™ vytvorenie základov pre nové vizuálne príťažlivé nakupovanie. To znamená príjemné a informačne bohaté prostredie pre zákazníkov. Omnoho dôležitejšie je to, že napomôže predajcom čeliť výzvam, s ktorými sa stretávajú pri predaji svojich produktov a služieb.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Jednou z technológií, ktoré si osvojilo viacero spoločností je Intel® AIM Suite. Intel AIM Suite integráciou do maloobchodného riešenia umožňuje okamžitú tvorbu obsahu, ktorý bude zameraný na potreby konkrétneho zákazníka, čím umožní personalizované nákupné zážitky. Podporujúc rastúcu potrebu po merateľných a priamo cielených marketingových a predajných kampaniach, Intel AIM Suite dokáže anonymne získať informácie o preferenciách zákazníka pre presnejšie meranie interakcie a výstupu.

Budúcnosť maloobchodu bola odhalená

Jeden príklad novej vízie maloobchodu je spolupráca spoločností Intel a Kraft Foods. Cieľom bolo vývoj silných zákazníckych zážitkov, ktoré skombinujú interaktívny vizuálny merchandising, samoobsluhu a technologickú detekciu. Takto vznikol ‘Diji-Taste’. Ide o riešenie pre Facebook, ktoré ponúka pohlcujúce a interaktívne riešenie. S integráciou do sociálnych sietí, hrania hier (pokiaľ čakáte na vydanie tovaru), integráciou do mobilných zariadení, produktovej reklamy – s podporou analytických možností a sledovaním nákupu – priamo predstavuje nové smerovanie maloobchodu.

Spoločnosť Uma predstaví druhú generáciu zobrazovacieho zariadenia uma SKINTM. uma SKINTM je postavený na platformách Intel® Core® a Intel® AIM Suite. Ide o interaktívnu stenu, ktorá využíva moderné zobrazovanie. Umožňuje sa zákazníkov ponoriť do viac ako 25 000 produktov z viac ako 500 značiek a toto zariadenie zbiera hodnotenia odborníkov a spätnú väzbu zo sociálnych sietí. Zákazník si môže vybrať produkty pre porovnanie a skopírovať si ich do svojho mobilného zariadenia, či priamo si ich objednať. Integrácia s Intel® Audience Impression Metrics Suite (Intel® AIM Suite) umožňuje predajcom lepšie porozumieť takýmto zákazníkom a identifikovať ich na základe pohlavia, veku, záujmov a ďalších demografických informácií.

Ďalšou zaujímavou novinkou je DIGITAL BOX kiosk so softvérom Metaio. V súčasnosti je nainštalovaný v značkových LEGO predajniach po celom svete a je označovaný ako najlepší príklad takzvanej augmented reality (AR) v maloobchodnom priemysle. Kombináciou pridanej hodnoty pre spokojnejšie nákupné správanie a produktu vytvára jedinečnú príležitosť svojho druhu. Zákazník pridrží LEGO krabicu pred DIGITAL BOXom a uvidí 3D animáciu modelu – zo všetkých uhlov a v každom detaile.

“Tradičný maloobchodný business model je prekonaný”

Toto je hypotéza, ktorú bude skúmať Oxford Institute of Retail Management, ktorý je súčasťou Said Business School na Oxfordskej Univerzite. Výsledkom bude komplexná a nová štúdia budúcnosti maloobchodného priemyslu. Výskum iniciovaný spoločnosťou Intel odhalí podiel technológií na zmenách zákazníckeho správania. Ide o trend, ktorý obchodníci musia zvažovať v ich obchodných modeloch.

Výskumný tím bude viesť rozhovory s veľkými firmami, odborníkmi a futurológmi a zároveň bude testovať možné scenáre budúcnosti maloobchodu. Preskúmajú tak narastajúcu potrebu spájať fyzické a digitálne svety a zároveň identifikujú výzvy, ktoré takéto spojenie prinesie. Od udržania trendu mobilných aplikácií cez integráciu nových riešení s takzvanými legacy systémami až po nové bezpečnostné hrozby je maloobchodný systém pripravený na zmenu od základov.

Význam tejto štúdie siaha ďalej za vývoj samotných nových technológií. Zmeny v maloobchodnom priemysle majú ďalekosiahle sociálno-ekonomické dôsledky. Od nových a rôznorodých zamestnaneckých príležitostí až po pretváranie vzhľadu tradičných mestských centier v ktorých sa nové digitálne obchody budú čoskoro nachádzať. Výskum si dáva za cieľ navrhnúť novú éru pre maloobchodný priemysel.

O spoločnosti Intel

Intel (NASDAQ: INTC), svetový vodca v oblasti vývoja polovodičov, vyvíja technológie, produkty a iniciatívy s cieľom sústavne zlepšovať prácu a život ľudí. Ďalšie informácie o spoločnosti Intel nájdete na stránkach http://www.intel.com/pressroom a blogs.intel.com.

Intel a logo Intel sú ochranné známky alebo registrované značky spoločnosti Intel v Spojených štátoch a ďalších krajinách.

Celá správa tu.

* Ďalšie názvy a značky môžu byť prehlásené za vlastníctvo iných subjektov.

Kontakt pre médiá:
Intel Czech
Pavel Svoboda
PR Manager, CEE
Tel: +420 222 090 304
Email: pavel.svoboda@intel.com

PR Consultants
Branislav Matliak
Consultant
Tel.: +421 905 749 367
Email: branislav@matliak.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.