Tržby mobilných operátorov môžu do roku 2020 poklesnúť až o 20 %, z trhu ich vytláčajú internetové firmy

BRATISLAVA, 16. marca 2012 (tlacovasprava.sk) – Boj o podiel na telekomunikačnom trhu sa priostruje. Silný poskytovatelia online služieb pre užívateľov chytrých telefónov vytláčajú tradičných poskytovateľov telekomunikačných služieb. To môže mať v dlhodobom horizonte dramatické dôsledky. Experti predpovedajú, že predaje u tradičných operátorov v Európe môžu klesnúť až o 20 %, EBITDA o 40 %.

Aby sa operátori vyrovnali s týmto krízovým scenárom, musia sa zamerať na svoje kľúčové služby a prístup do siete, na rastové oblasti a zoštíhliť operačné modely. Vzhľadom k požadovaným investíciám do infraštruktúry vo výške 600 miliárd EUR do roku 2020, operátori musia vytvoriť flexibilnejšiu firemnú štruktúru a začať vzájomne spolupracovať v rámci nových spoločných podnikov. To sú hlavné fakty, ktoré odhalila štúdia spoločnosti Roland Berger Strategy Conultants „Telekomunikácie v roku 2020 – transformácia v ére chytrých telefónov.“

Päť najväčších internetových firiem nám ukázalo, ako sa to má robiť,” uviedol Constantin Kinský, managing partner pražskej pobočky Roland Berger. „Iba orientáciou na zákazníka a konštantnou analýzou ich potrieb a chovania môžu operátori v dnešnej digitálnej ére rásť a zlepšovať svoj podiel na trhu,” dodáva Kinský.

5 najväčších internetových firiem – Amazon, Apple, Facebook, Google a Microsoft, vytláča z trhu tradičných operátorov. Spoločne majú 3 miliardy zákazníkov na celom svete v oblasti terminálov, e-commercie, sociálnych sietí, internetových vyhľadávačov a obsahu. Ich úspešný model je založený na silnej značke, užívateľsky jednoduchom ovládaní a efektívnom využití dát o zákazníkovi. To vytvára tlak na tradičných telekomunikačných operátorov.

„Aj napriek tomu, že vysokorýchlostný prístup zostane základným kameňom digitálnej komunikácie, operátori sa musia zamerať na potreby zákazníkov a prinášať im vyhovujúce riešenia,“ vysvetľuje Kinský. „Kľúčová oblasť podnikania operátorov trpí poklesom cien za vysokorýchlostné pripojenie aj pri výraznom náraste objemov predajov. Zákazníci už nechcú platiť iba za pripojenie k internetu. Chcú personalizované a jednoduché komunikačné platformy a produkty,“ dodáva Kinský.

Pokiaľ operátori chcú udržať konkurencieschopnosť v tomto náročnom kontexte, musia zoštíhliť svoje obchodné modely.

Experti z Roland Berger vidia tri možné scenáre budúceho vývoja:

  • „Iba prístup”: V tomto scenári telekomunikačné firmy ponúkajú iba prístup do sietí a majú obmedzený kontakt s koncovým užívateľom. V kontraste s týmto, firmy ponúkajúce cloud riešenia ponúkajú svoje služby pod silnou značkou. V tomto scenári sa operátori zamerajú na svoju kľúčovú oblasť služieb.
  • „Viac ako prístup”: V tomto scenári budú spoločnosti ponúkať nie len svoje siete, ale tiež vybrané služby s pridanou hodnotou prostredníctvom partnerstva s poskytovateľmi B2B2C služieb. Siete sa stanú komoditou.
  • “Skupiny služieb”: Operátori sa stanú plne integrovanými poskytovateľmi služieb, založených na ich vlastnej sieti a ponúknu svoje vlastné riešenia v oblasti B2B2C služieb. Vďaka svojej silnej značke dosiahnu lepšiu pozíciu na trhu.

Prístup k sieťam bude aj naďalej hrať významnú úlohu. V súčasnej dobe generuje predaje vo výške približne 300 miliárd EUR, z čoho dve tretiny generujú mobilné komunikácie. Či táto úroveň tržieb bude zachovaná, záleží nielen na rozhodnutiach operátorov, ale tiež na budúcich reguláciách trhu.

Spoločnosť Roland Berger Strategy Consultants bola založená v roku 1967 a je jednou z popredných firiem v oblasti strategického poradenstva. Prostredníctvom 47 kancelárií v 35 krajinách spoločnosť úspešne pôsobí na všetkých hlavných medzinárodných trhoch. Poradenská spoločnosť funguje ako nezávislé partnerstvo vlastnené výhradne ich cca 200 partnermi. www.rolandberger.cz

Celá správa tu.

Ďalšie Informácie:
Roland Berger Strategy Consultants
Monika Dvořáková
Marketing Advisor
Na Poříčí 24
110 00 Praha 1
Tel. +420 210 219 591
E-Mail: monika_dvorakova@cz.rolandberger.com

Roland Berger Strategy Consultants
Jaroslav Dvořák
Projektový manažér
Na Poříčí 24
110 00 Praha 1
Tel. +420 210 219 525
E-Mail: jaroslav_dvorak@cz.rolandberger.com

Milan Deutsch
Public relations
EMD consultants
Tel: 775 556 587, 775 556 567
E-Mail: milan.deutsch@emd-pr.cz

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.