Desať trpkých výčitiek ľudí z PR médiám

BRATISLAVA, 15. júna 2012 (tlacovasprava.sk) – Ľudia z PR oddelení vs. novinári… Večný boj a hľadanie súladu záujmov, ktorý by priniesol spokojnosť na oboch stranách. Často sa objavujú rôzne blogy o tom, čo novinári vyčítajú ľudom z PR agentúr či komunikačných oddelení. Ale výčitky sú aj na druhej strane! Lenže málokto ich vysloví – tak ich sumarizujeme my, aby ste vedeli, že so svojimi PR starosťami nie ste jediní.

Najčastejšie povzdychy „píáristov“:

1. Dávaju tam (rozumej do novín) také blbosti a na našu správu vraj nemajú miesto!

2. Zaujimavé, že zavolajú hneď, keď má náš klient nejaký prúser!

3. Našu správu vždy upravujú! Samozrejme, k horšiemu…

4. Ako to, že na našu super tlačovku v drahej reštaurácii prišli len 7 novinári a z toho 2 tradiční chlebíčkari v dôchodkovom veku?

5. To naozaj nebola naša správa hodná normálneho článku/reportáže, keď skončila len na webe?!

6. Dostali na tlačovke najesť, napiť, k tomu skvelý press kit a darčeky. A výsledok  – 3 výstrižky do monitoringu!

7. Vždy nám z názvu akcie vyhodia meno klienta. Čo si to dovoľujú, veď to je oficiálny názov!

8. Otvoril vôbec niekto zo 76 adresátov mail o záveroch celoštátnej konferencie v Senci?!

9. Iným agentúram vždy všetko uverejnia…

10. Nabudúce si to radšej zaplatíme ako inzerát.

Ak niektoré chronicky sa opakujúce výčitky chýbajú, napíšte na tlacovasprava@gmail.com alebo ich pridajte dole do diskusie!

4 comments

  1. Existujú situácie, ktoré by sa dali nazvať win-win, ale aby sa k nim dospelo, musia mať PR ľudia aj klienti cit pre to, čo médiá naozaj chcú a o čo majú záujem. Často je to skor naopak – snažia sa silou mocou dostať do médií to, o čo médiá záujem nemajú.

  2. PR agentúry majú pravdu v bode 10 – nech si to uverejnia ako inzerciu. Nie je možné, aby agentúry inkasovali od klientov penbiaze za slkužby, ale médiá za uverejnenie neinkasujú nič.”A ty skap!” – znie heslo, ktorým sa riadia. No ale keď médiá skapú, tak to bude znamenať aj koniec PR agentúr…

    • Presne tak odporucam drzat sa bodu 10 :)) (je to od pripadu k pripadu, samozrejme…). A mrzi ma ten uvod – PR vs. novinari – vecny boj, atd. Ja ako novinarka s PR agenturami nebojujem, ale spolupracujem a s niektorymi dokonca velmi rada.

      • Sona, je to tak trochu nadsazka, samozrejme. Ale aj v tom je vidno trochu rozdielny pohlad medii / pr agentur. Jedni do toho potrebuju dostat stavu, aby to malo citanost, ti druhi sa snazia hajit zaujmy klienta a drzat sa viac faktografie 🙂

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.