8. ročník súťaže METRO Víno roku vyhralo vyhralo barikové Pinot Noir z vinárstva Florián Holka (FOTOGALÉRIA)

BRATISLAVA, 21. septembra 2012 (tlacovasprava.sk) – Ôsmy ročník súťaže METRO Víno roku priniesol súboj viac ako dvoch stovák slovenských vín, z ktorých odborná komisia pre rok 2012 zostavila v dvoch kategóriách rebríčky TOP 10 a TOP 5. Najlepšej desiatke suchých vín tento rok dominovalo červené víno.

Medailové pozície v oboch kategóriách jednofarebné

Vínom roku 2012 v kategórii suchých vín sa stalo barikové červené víno Pinot Noir, ročník 2008, bobuľový výber z vinárstva Florián Holka. Druhé miesto obsadilo Elesko so svojou malokarpatskou červenou novinkou Dunaj, ročník 2010, výber z hrozna a tretie v poradí skončilo ďalšie červené víno ročníka 2010, Alibernet, neskorý zber, z mladého vinárstva Sanvin.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Víťazom kategórie vín so zvyškovými cukrami sa stal Jaroslav Ostrožovič s reduktívnym Furmintom Special Collection, ročník 2010, výber z hrozna, vyrobeným v Tokajskej oblasti. Druhú priečku obsadili Vinárske závody Topoľčianky so slamovým vínom Tramín červený, ročník 2011 a tretie miesto v sladšej TOP päťke patrí spoločnosti Elesko za Riesling, hrozienkový výber, ročník 2011.

Nezávislí odborníci, podpora slovenskej produkcie

Do súťaže toho najlepšieho, čo slovenské vinárstvo momentálne ponúka, bolo tento rok prihlásených spolu 227 vzoriek vína od 36 slovenských producentov. V troch kolách vzorky zoradené v homogénnych sériách zohľadňujúcich farbu, ročník, vôňu a zvyškový cukor anonymne hodnotila sedemčlenná degustačná komisia profesionálnych enológov a someliérov, ktorú zostavila usporiadateľská organizácia EnoVia s r.o.. Generálnym partnerom prestížnej súťaže s cieľom podporiť slovenských výrobcov a predajcov najlepších tuzemských ročníkov vína bol už tradične veľkoobchodný reťazec METRO Cash & Carry SR.

Členmi finálovej komisie boli Doc. Ing. Jozef Kováč, PhD., Ing. Andrej Ondrejmiška,  Ing. Klaudia Tretinová, Barbora Dolinajová, Jana Barcziová, Vladimír Magura a jej predseda a zároveň garant súťaže Ing. Vladimír Hronský, nezávislý enológ s pätnásťročnou praxou v odbore, lektor akreditovaných kurzov pre profesionálnych someliérov a populárny vinársky publicista.

METRO Víno roku pomáha aj menším výrobcom kvalitného vína zviditeľniť ich produkciu a zároveň poskytuje zákazníkom lepšiu orientáciu v sortimente vína, ako aj výber z toho najlepšieho, čo slovenské vinohradníctvo ponúka,“ približuje myšlienku súťaže Romana Nýdrle, Head of Corporate Communications METRO Cash & Carry SR. Všetky ocenené vína z TOP 10 a TOP 5 sa totiž exkluzívne dostanú práve do sortimentu vinoték tohto veľkoobchodu a navyše získavajú možnosť označiť sa samolepkou „Víno zo Slovenska“, ktorá garantuje originálny domáci pôvod hrozna z integrovanej produkcie a najvyššiu kvalitu vína stanovenú podľa Zákona o vinohradníctve a vinárstve a s ním súvisiacich vyhlášok.

Ako sa volí najlepšie víno

Vzorkám vín degustovaným naslepo v spolu deviatich kategóriách (štyri kategórie pre suché vína s obsahom zvyškových cukrov do 4,0 gramov na liter a päť kategórií pre polosuché, polosladké a sladké vína, ktoré prekračujú túto hodnotu) udeľovali členovia komisie bodové hodnotenia v súlade s pravidlami Medzinárodnej únie enológov. Dbalo sa pri tom nielen na presne stanovenú postupnosť jednotlivých vzoriek (degustácia v poradí biele, ružové, červené; najprv suché, potom ostatné vína; mladé ročníky vína pred staršími a nearomatické odrody pred aromatickými).  Pred začiatkom hodnotenia každej homogénnej série si komisia navyše spoločne vyhodnotila takzvanú „nultú“ kalibračnú vzorku vína, podľa ktorej si všetci členovia nastavili miery citlivosti na jednotlivé senzorické parametre hodnotených vín. Biele a ružové vína sa následne hodnotili pri teplote 10 – 12 °C, červené vína pri 15 – 18 °C a prírodné špeciálne vína a botrytické vína vychladené na 8 – 10 °C.

Z finálového výberu 92 vzoriek zo všetkých šiestich vinohradníckych oblastí Slovenska nakoniec na základe súčtu pridelených bodov členovia komisie zostavili rebríček desiatich najlepších suchých vín a piatich najlepších vín so zvyškovými cukrami, tzv. TOP 10 a TOP 5.

Celá správa s výsledkami tu.

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Eva Šoucová – Media & Communication Consulting, spol. s r.o.
E-mail: eva.soucova@mcc.sk, Tel.č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 268 368

Lenka Čepková – Media & Communication Consulting, spol. s r.o.
E-mail: lenka.cepkova@mcc.sk , Tel.č: +421 905 869 213

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 30 krajinách sveta s viac ako 700 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 100 tisíc ľudí a v roku 2011 dosiahlo tržby vo výške 31 miliárd eur.  METRO Cash & Carry je predajnou divíziou METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. V roku 2011 dosiahla skupina tržby približne vo výške 67 miliárd eur. Celkovo má spoločnosť 280 tisíc zamestnancov a prevádzkuje viac ako 2 200 predajných centier v 33 krajinách sveta. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/MAKRO Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti veľkoobchodných predajní typu cash&carry (samoobsluhy), Real hypermarkety, Media Markt a Saturn – európska jednotka na trhu v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na: http://www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR 6 veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m² a dve prevádzky formátu Drive-In v Trenčíne a Poprade. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny zákazníkov – profesionálov a to na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Viac na http://www.metro.sk alebo http://www.facebook.com/metro.sk.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.