Štúdia realitno-poradenskej spoločnosti CBRE: Dopyt po kamenných obchodoch vzrastie súbežne s multikanálovým predajom

BRATISLAVA, 30. október 2012 (tlacovasprava.sk) – Počet kanálov, ktorými realizujú obchodníci predaj koncovému zákazníkovi, vzrastie, kamenné obchody však neohrozí. Podľa novej štúdie nadnárodnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE dopyt po kamenných obchodoch ešte viac vzrastie, súbežne s multikanálovým predajom. V najbližších dvoch rokoch budú obchodníci smerovať svoje investície do nových a existujúcich obchodov, aby posilnili svoju pozíciu v rámci multikanálového predaja.

V dnešnej dobe má obrovské množstvo spotrebiteľov neobmedzený prístup k internetu a predaj koncovému zákazníkovi prebieha prostredníctvom viacerých nástrojov. Spoločnosť CBRE zareagovala na tento rastúci trend rozsiahlou štúdiou, v rámci ktorej oslovila 50 vedúcich medzinárodných obchodníkov s kombinovanou sieťou obchodov, prekračujúcou 32 000 obchodov globálne, aby získala informácie o význame multikanálového retailingu a úlohe a budúcnosti obchodu v ňom.

Význam viackanálového obchodovania:

– napriek tomu, že investície do viackanálového predaja sú dôležité, prioritou číslo jeden zostávajú investície do nových a existujúcich obchodov
– väčšina maloobchodníkov (70%) sa dnes vidí v kamenných obchodoch, avšak o dva roky sa podobná väčšina (63%) presunie do plne integrovaného viackanálového biznisu
– maloobchodníci udávajú, že dnes predstavuje on-line predaj z celkového predaja v priemere 5%, v priebehu dvoch rokov však odhadujú, že sa tento počet zdvojnásobí
– investície do sociálnych sietí a mobilných obchodov sú považované za druhotné problémy

Úloha kamenných predajní v rámci viackanálového maloobchodu:

– počas najbližších dvoch rokov bude hrať obchod významnú úlohu v dodávateľskej sieti, kedy nakupujúci budú oceňovať v rovnakej miere vyzdvihnutie tovaru v obchodoch, ako aj jeho doručenie priamo domov alebo do kancelárie
– v súčasnej dobe obchody nie sú obľúbenou voľbou medzi maloobchodníkmi pre plnenie on-line objednávok, avšak v najbližších dvoch rokoch bude on-line nákup hrať stále významnejšiu úlohu, pričom dve tretiny obchodníkov budú využívať minimálne občas svoje obchody na plnenie on-line objednávok
– väčšina obchodníkov sa snaží zlepšiť svoju sieť multikanálového predaja ponukou rôznych mobilných aplikácií alebo webstránok dostupných pre smartfóny (77%), rovnako ako kiosky vo svojich obchodoch
maloobchodníci budú vyžadovať viac regionálnych distribučných centier na rozdiel od miestneho, alebo on-site skladovania

Budúcnosť kamenných predajní:

– počas nasledujúcich dvoch rokov bude 72% maloobchodníkov pracovať s rovnakým, alebo väčším počtom predajní na domácom trhu
– 60% maloobchodníkov bude v priebehu dvoch rokov hľadať optimálnu veľkosť obchodných priestorov – niektorí budú zmenšovať a iní zväčšovať plochy predajní v rámci celej siete v dôsledku viackanálovej stratégie
– on-line maloobchod je nastavený na rýchlejší rast ako rast obchodov v priebehu najbližších dvoch rokov, avšak maloobchodníci budú pokrytie oboch kanálov zvyšovať
– on-line maloobchod bude hrať podstatne väčšiu úlohu ako doteraz na rozvíjajúcich sa trhoch, vrátane strednej a východnej Európy, Ázie a Tichomoria a na Blízkom východe

Multikanálový predaj umožňuje koncovému zákazníkovi obchodovať prostredníctvom rôznych prepojených kanálov, ako je priamy nákup, on-line nákup, nákup prostredníctvom mobilnej siete či aplikácie. Tento prevratný spôsob, akým spotrebitelia nakupujú vyvolal obavy medzi vládami, miestnymi projektantmi a vlastníkmi nákupných centier nad budúcim dopytom a poskytovaním nehnuteľností pre maloobchodné použitie.

„Dopyt po multikanálovom predaji rastie, zákazníci si to vyžiadali sami a obchody sa budú musieť prispôsobiť. Netreba to však brať ako nevýhodu, práve naopak. Nové technológie neohrozujú staré, len dopĺňajú možnosti obchodníkov, preto by tí nemali prepadať panike,“ uviedol leasingový manažér spoločnosti CBRE Matúš Choma.

Celá správa tu.

O CBRE
Podľa rebríčkov Fortune 500 a S&P 500 je spoločnosť CBRE, Inc. (NYSE: CBG) so sídlom v Los Angeles najväčšou realitnou firmou (podľa výnosu z roku 2010). CBRE má približne 31 000  zamestnancov (s výnimkou pridružených pobočiek) a svoje služby poskytuje vlastníkom nehnuteľností, investorom i nájomcom vo vyše 300 kanceláriách po celom svete (s výnimkou pridružených pobočiek). CBRE sa sústreďuje na strategické poradenstvo, realizáciu predaja a prenájmu, korporátne služby, správu nehnuteľností, prevádzku budov, projektový manažment, oceňovanie a ohodnocovanie, konzultačnú činnosť, manažment investícií, výskum a poradenstvo. V hodnotení BusinessWeek 50 bola CBRE tri roky po sebe označená ako najlepšia spoločnosť vo svojom odvetví. Viac informácií môžete nájsť na stránke http://www.cbre.com.

Spoločnosť CBRE založila svoje prvé pobočky v SVE v roku 1990. V súčasnosti prevádzkuje 18 kancelárií v 15 krajinách tohto regiónu. Svojím zákazníkom tu poskytuje služby v oblasti kapitálového trhu, nehnuteľností, manažmentu nákupných stredísk ako aj oceňovania nehnuteľností a prieskumu trhu. Minulý rok CBRE rozšírila portfólio svojich služieb úspešnou akvizíciou so spoločnosťou Euro Mall Centre Management (EMCM), ktorá je zameraná na správu nákupných centier v strednej a východnej Európe.

Slovenská pobočka CBRE bola založená v roku 2005 a bola v krajine prvou spoločnosťou poskytujúcou poradenské služby v oblasti nehnuteľností. V súčasnosti poskytuje bratislavská centrála služby v oblasti investičného poradenstva, prieskumu trhu, oceňovania nehnuteľností, poradenstva v oblasti priemyselných nehnuteľností, retailu ako aj kancelárskych priestorov. Viac informácií môžete nájsť na stránke http://www.cbre.sk.

Kontakt:
Romana Otočková
Account Manager
Kharisma, s. r. o.
Tel.: +421 948 450 550
E-mail: otockova@kharisma.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.