Podľa prieskumu by každý druhý Slovák radšej žil v inej krajine…

BRATISLAVA,  15. novembra 2012 (tlacovasprava.sk) – Každý druhý obyvateľ Česka a Slovenska by si radšej vybral pre život inú krajinu, v akej momentálne žije. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý spoločnosť GfK realizovala na vzorke 2000 respondentov v Českej republike a na Slovensku v júli 2012 metódou CAPI (face to face).

Otázka: Ak by ste sa mohli rozhodnúť, v ktorej krajine by ste chceli žiť, ktorá krajina by to bola? (Otvorená otázka)

Slovákov a Čechov to láka najviac na západ do ekonomicky vyspelejších krajín. Najatraktívnejšie krajiny pre život sú Spojené štáty, Anglicko, Nemecko a Rakúsko.

Zatiaľ čo pre Slovákov je vo veľkej miere lákavý aj život v Českej republike, Česi by si volili Slovensko ako ideálnu krajinu pre život už menej. Ďalšími atraktívnymi krajinami pre našincov sú Švajčiarsko, Kanada, Austrália, ale aj južné krajiny Európy ako Taliansko a Francúzsko.

Spoločnosť GfK v prieskume ľudí vyzvala, aby spontánne uviedli konkrétnu krajinu, ktorú by si vybrali, ak by sa mohli rozhodnúť, kde by chceli žiť. Iba 48 percent ľudí na Slovenku a Českej republike by zostalo lojálnych voči krajine, kde momentálne žijú.

Zväčša tak uvádzali starší ľudia. Naopak mladí ľudia chodia v túlavých topánkach a oveľa viac ich láka život v zahraničí. Iba 32 percent mladých Slovákov do 29 rokov by zostalo žiť na Slovensku a iba 28 percent mladých Čechov, by si zvolilo pre život Českú republiku.

„Život za hranicami tiež oveľa viac láka v oboch krajinách mužov a ľudí bez záväzkov. Lepšie vyhliadky mimo domova tiež vidia ľudia, ktorí pracujú v súkromnom sektore a tí, ktorí sú nespokojní so svojím osobným príjmom,“ komentuje situáciu Anna Buzinkay, ktorá v spoločnosti GfK zodpovedná za prieskumy v oblasti retailu a spotrebného tovaru.

Celá správa tu.

.

Skupina GfK

GfK je jednou z najväčších prieskumných spoločností na svete. Pracuje pre ňu 11 000 expertov, ktorí sa deň čo deň snažia objavovať nové hĺbkové pohľady na spôsob, akým ľudia žijú, myslia a nakupujú vo viac než 100 krajinách sveta. GfK sa sústavne venuje inovácii a používa najnovšie a najinteligentnejšie technológie a metódy, aby umožnila svojim klientom zreteľne pochopiť tých najdôležitejších ľudí na svete: ich vlastných zákazníkov. V roku 2011 tržby spoločnosti GfK dosiahli 1,37 miliardy EUR. Pre podrobnejšie informácie prosím navštívte náš web http://www.gfk.com alebo nás sledujte na Twitteri: https://twitter.com/GfK_en

Mgr. Daniela Beráková
PR Manager GfK Slovakia

T +421 902 920 948
F +421 252 499 613
daniela.berakova@gfk.com

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.