BRATISLAVA, 5. decembra 2012 (tlacovasprava.sk) – Najväčšia módna šou Orange Fashion priniesla
po prvýkrát vo svojej deväťročnej histórii čisto ženskú energiu, a to v tých najrozmanitejších módnych esenciách. Päť renomovaných módnych návrhárok premiérovo uviedlo svoje kolekcie spoločenských šiat a niektoré z nich aj mierne prekvapili zmenou svojho zaužívaného štýlu.
Na móle žiarila aj top modelka Michaela Kociánová a obdiv stoviek hostí zožala exkluzívna kolekcia Šaty zo srdca. Tie ich autorky bezplatne venovali do online dražby, ktorá potrvá až do 17. decembra na http://www.plesvopere.sk. Červené šaty budú
pomáhať sociálne znevýhodneným rodinám detí s vrodenou alebo získanou srdcovou chorobu, ktoré sa dlhodobo liečia v Detskom kardiocentre. Práve pre toto jediné zariadenie svojho druhu na Slovensku je určený aj výťažok zo vstupného hostí na 13. ples v opere, ktorého predzvesťou je už tradične práve Orange Fashion.
Módna prehliadka Orange Fashion, ktorá sa konala už po deviaty raz, predstavila kolekcie päťdesiatich spoločenských šiat piatich renomovaných módnych tvorcov. Svoju tvorbu pre takmer päťsto hostí a priaznivcov slovenskej módy prezentovali Jana Gavalcová, Lea Fekete, Veronika Hložníková, Hana Převrátilová a Mária Štraneková. Vrcholom módnej šou bola špeciálna kolekcia Šaty zo srdca, ktoré módne dizajnérky venovali na dobročinný účel do verejnej online dražby.

„Krása módy sa po druhý raz snúbila s krásou srdca, pretože kolekciu exkluzívnych červených šiat vytvorili návrhárky bez nároku na honorár. Bolo by úžasné, ak by sa podarilo dosiahnuť taký ohlas, ako minulý rok, keď sa šaty vydražili za takmer 4 000 €. Ich budúcim nositeľkám tak nebude robiť radosť len krásne prepracovaný model od tvorcu zvučného mena, ale aj pocit, že jeho získaním prispeli k záchrane detských srdiečok,“ uviedla Andrea Cocherová, riaditeľka Úseku komunikácie a značky spoločnosti Orange Slovensko.
Online dražba potrvá až do 17. decembra na webovej stránke http://www.plesvopere.sk a vyvolávacia cena je 500 €. Výťažok z nej bude v plnej výške venovaný Nadácii Detského kardiocentra na pomoc rodinám, ktorých deti trpia vrodenou alebo získanou chorobou srdca.
Prestížna dramaturgia aj svetové modelky
Dramaturgia Orange Fashion bola vytvorená v štýle, ktorý harmonicky, a zároveň veľmi osobito korešpondoval s modernými priestormi bratislavskej Rafinery Gallery. Orange Fashion zažila hviezdne obsadenie, keď mohli hostia oceniť jedinečnosť predvádzaných modelov, ale aj vynikajúce a profesionálne zloženie modeliek, medzi ktorými žiarili mená ako Michaela Kociánová, Kamila Filipčíková, Kristína Chrasteková, Zuzana Mačásová a Alexandra Gachulincová, ktoré patria medzi najúspešnejšie slovenské modelky v zahraničí a aj napriek množstvu práce sa rozhodli predviesť kolekcie práve na Orange Fashion.
Po čiernej farbe prichádza na rad farebnosť
Módna stálica na Orange Fashion, Hana Převrátilová, sa vo svojej tohtoročnej kolekcii vyfarbila. A to doslova. Hoci je známa svojou náklonnosťou k čiernej farbe, na módnej šou predviedla prekvapivo odtiene od pudrovej, ružovej, modrastej, karmínovej, fialovej, nugátovej až po hnedú. V celej kolekcii sa objavila čierna farba len na doplnkoch a šperkoch. “Inšpirovala som sa farebnosťou oblohy pri západe slnka. Ide len o zachytenie atmosféry a farebnosti tohto okamihu v éterickej forme,“ poznamenala Hana Převrátilová. Pre svoje modely použila najmä hodvábny šifón, zamat, brokát, organzu a na špeciálne červené Šaty zo srdca zamat.
Kolekcia Márie Štranekovej, ktorej tvorba je charakteristická minimalizmom a tiež experimentálnym prístupom v tvorbe, vychádzala z biblického citátu „prach si, na prach sa obrátiš“. Šaty vytvorené prevažne z hodvábu zo špeciálne vytvorenou potlačou boli oslavou krásy ženy a života. „Ide mi o uvedomenie si dôležitosti momentu života a jedinečnosti každej ľudskej existencie. Aj keď sa človek v jeho pozemskej existencii pominie, jeho energia ostáva v pamäti ľudí večná,“ zdôraznila. V protiklade s jemnosťou použitých materiálov boli šperky z karbónu, ocele a betónu od Róberta Záhoranského.
Namiesto rozprávky dráma
Zdanlivá priehľadná ľahkosť materiálov, vysoký lesk brúseného krištáľového skla, rafinovaná hra s vrstvami, prvok odnímateľných kapucní a tón ligotavých závojov, dodávajú krivkám, ktoré modely zvýrazňujú, silný zjav, ako aj voľbu decentného momentu zahalenia identity. Pre Janu Gavalcovú je typické remeselné spracovanie, zmysel pre detail a precízna ručná práca. „Inšpirovala som sa klasikou plnou jagotu a prevažne tlmených farieb a snažila som sa ju posunúť do prostredia plesov a bálov, čím pomyselne uzatváram nekonečný kruh hľadania svojou žiarou dych vyrážajúcej róby,“ uviedla Jana Gavalcová.
Veronika Hložníková tentoraz ustúpila od bohato zdobených rozprávkových rób a stavila na dramatickosť. Štíhle, čisté línie, materiály ako satén, šifón, organza a hodváb sa na modelkách striedali v červenom, bordovom a modrom prevedení. „Mojou inšpiráciou bola žena ako objekt krásy a jej ženská energia, o ktorej som presvedčená, že skutočne existuje a ženy ňou oplývajú,“ doplnila Veronika Hložníková.
Existujú šaty, ktoré sú len šatami. Obaľujú telo, chránia pred chladom, zviditeľňujú spoločenský status. A potom existujú šaty, ktoré obaľujú dušu, ktoré dávajú svojim nositeľkám chuť žiť, odvahu byť ženami, radosť zo zážitku samotnej existencie. Práve také boli aj modely z kolekcie s názvom Dualita od fashion dizajnérky Ley Fekete. Nováčik na Orange Fashion a pritom už dlhodobo prítomná v slovenských módnych vodách, postavila svoju kolekciu na dvoch základných farbách – bielej a čiernej.
„Rozhodla som sa pracovať s lúčom svetla, ktorý umocňuje intenzitu týchto farieb alebo cez ne prechádza. Nejde o konfrontáciu dvoch protikladných farieb, ale o ich vnímanie ako dvoch výrazných prvkov, ktoré jeden bez druhého nemôžu fungovať. Dualizmus znamená dva princípy, ako žena a muž, živé a neživé, svetlo a tma, duša a telo,“ vysvetlila Lea Fekete. Pre svoju kolekciu použila pritom aj netradičnejšie materiály ako ghaazar, mušelín, habataj, šantung, lame či strieborné kovové vlákno a doplnila ich vlastnými autorskými striebornými šperkami.
Viac o téme aj tu: Šaty z kolekcie plesových rób Šaty zo srdca z Orange Fashion priniesli 4000 eur rodinám s chorými deťmi
O skupine France Telecom-Orange
Orange je kľúčová značka skupiny France Telecom, jedného z popredných svetových telekomunikačných operátorov. Je tretím najväčším mobilným operátorom a druhým najväčším poskytovateľom širokopásmového internetu v Európe. V júni 2006 sa Orange stal v súlade so stratégiou NExT zameranou na integráciu operátorov v skupine France Telecom jednotnou značkou pre ponuky mobilných, širokopásmových a multi-play služieb vo Francúzsku, Veľkej Británii, Holandsku a v októbri aj v Španielsku.
France Telecom-Orange je jedným z vedúcich telekomunikačných operátorov na svete s viac ako 170 000 zamestnancami na celom svete. K 30. júnu 2012 dosiahla Skupina výnosy na úrovni 21,843 miliardy eur a eviduje vyše 224 miliónov zákazníkov v 33 krajinách sveta. Z toho 166 miliónov tvoria zákazníci mobilných služieb a 15 miliónov užívatelia širokopásmového internetu. Firemné komunikačné riešenia a služby ponúka skupina pod názvom Orange Business Services a s touto značkou patrí medzi svetových lídrov v poskytovaní telekomunikačných služieb nadnárodným spoločnostiam. France Telecom (NYSE:FTE) je spoločnosť obchodovaná na burzách Euronext Paris Eurolist a v New Yorku. Ďalšie informácie o skupine Orange a France Telecom nájdete aj na stránkach http://www.orange.com, www.orange-business.com, www.orange-innovation.tv.
O spoločnosti Orange Slovensko
Orange Slovensko je integrovaný telekomunikačný operátor poskytujúci komplexné telekomunikačné služby v najmodernejšej mobilnej a pevnej sieti na Slovensku. Je najväčším mobilným operátorom na Slovensku. K 30.6. 2012 evidoval 2,884 milióna aktívnych zákazníkov mobilnej siete, ktorej signálom pokrýva 99,6% populácie a vyše 90% územia SR. Okrem toho Orange eviduje viac ako 53 000 zákazníkov FiberNetu, FiberTV a FiberTelu v pevnej optickej sieti a vyše 10 000 zákazníkov DSL internetu. Spoločnosť Orange Slovensko dosiahla ku koncu júna 2012 výnosy na úrovni 342 miliónov eur. Orange je vedúcim poskytovateľom mobilných telekomunikačných služieb aj pre firemný segment. Okrem mobilnej dátovej siete druhej generácie s celonárodným pokrytím je Orange vedúcim poskytovateľom mobilného širokopásmového internetu v najväčšej 3G sieti na Slovensku s bezkonkurenčným pokrytím 71,6% populácie SR, čo predstavuje viac ako 3,7 mil. obyvateľov v 137 mestách a viac ako 600 priľahlých obciach. Vysokorýchlostná mobilná dátová sieť Orangeu v štandarde HSPA+, ktorá je dostupná na celom území SR pokrytom signálom UMTS, podporuje v súčasnosti rýchlosti odosielania dát do 21,1 Mbit/s. Pre takmer 35% populácie SR je k dispozícii s rýchlosťou až 42,2 Mbit/s. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý spustil najmodernejšiu pevnú sieť novej generácie na báze FTTH (Fiber To The Home – optika do bytu), ktorá v súčasnosti pokrýva takmer 317 tisíc domácností v 17 mestách. Kvalita služieb spoločnosti Orange Slovensko spĺňa kritériá certifikátu ISO 9001:2000 podľa medzinárodného štandardu kvality. Nezávislí audítori potvrdili, že Orange Slovensko má vybudovaný systém riadenia, ktorý zákazníkom zaručuje kvalitné, stabilné a konzistentné poskytovanie služieb. Spoločnosť Orange Slovensko je držiteľom certifikátu environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001:2004, ako aj certifikátu informačnej bezpečnosti podľa normy ISO 27001:2005 so zameraním na služby elektronického obchodu a mobilnej dátovej komunikácie. Na Slovensku je lídrom v oblasti CSR a firemnej filantropie, ktorú zastrešuje prostredníctvom Nadácie Orange – najznámejšej a najdôveryhodnejšej firemnej nadácie na Slovensku. Orange je spoločensky najzodpovednejšia korporácia na Slovensku. Vďaka svojim rozsiahlym a dlhodobým aktivitám v oblasti spoločenskej zodpovednosti bol Orange už trikrát ocenený mimoriadne významným ocenením – Hlavnou cenou Via Bona Slovakia pre veľké podniky za komplexný prístup k zodpovednému podnikaniu. Majiteľom 100% akcií spoločnosti Orange Slovensko je skupina France Telecom prostredníctvom Atlas Services Belgicko. Orange Slovensko je prvý telekomunikačný operátor na Slovensku, ktorý prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti získal potvrdenie o priemyselnej bezpečnosti NBÚ. Orange je jediná spoločnosť na Slovensku, ktorá sa umiestnila šesťkrát po sebe na stupni víťazov rebríčka Firma roka, ktorý každoročne zostavuje ekonomický týždenník Trend. Informácie o spoločnosti Orange Slovensko sa nachádzajú na stránke http://www.orange.sk a http://www.facebook.com/OrangeSlovensko.
Ďalšie informácie:
Peter Tóth
Corporate Affairs Manager
tel. +421 (2) 5851-4818, +421 (905) 014 818
fax: +421 (2) 5851 4053
e-mail: peter.toth@orange.sk
Richard Fides
Media Relations Specialist – spokesman
tel. +421 (2) 5851 4878, +421 (905) 014 878
fax: +421 (2) 5851 4053
e-mail: richard.fides@orange.sk
Lucia Maková
PR Executive
RELATIONS CONSULTING s.r.o.
Dr. Vladimíra Clementisa 10
SK-821 09 Bratislava
Tel.: +421 917 674 364
http://www.relationsconsulting.sk