Bratislava zriaďuje e-mailovú adresu na nahlasovanie korupcie, priamy prístup k podaniam bude mať výlučne primátor Ftáčnik

BRATISLAVA, 30. januára 2013 (tlacovasprava.sk) – Slovenská metropola v roku 2012 aktívne komunikovala s bratislavskou verejnosťou prostredníctvom projektu Odkaz pre starostu, ktorý gestoruje Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť. Za ostatných 12 mesiacov sa na hlavné mesto vďaka odkazu pre bratislavského primátora Milana Ftáčnika obrátilo 351 ľudí.

Vedenie samosprávy hlavného mesta sa k projektu inštitútu (www.odkazprestarostu.sk) hlási preto, že vytvára otvorenú platformu pre zapájanie ľudí do života v meste, búra úradnícke bariéry a tiež pomáha odhaľovať problémy, ktoré môžu znižovať kvalitu života v metropole. Vďaka tomu, že tento projekt spravuje nezisková organizácia, je nepriamo zabezpečená väčšia objektívnosť a rozširujú sa možnosti komunikácie Bratislavčanov so samosprávou.

Viac ako polovica (192) doručených podnetov smeruje do oblasti bratislavskej dopravy, kvality ciest a chodníkov. Verejnosť upozorňuje magistrát napríklad na zle zaparkované autá či nepojazdné vozidlá stojace na verejných parkoviskách, nebezpečné výtlky na komunikáciách i poškodené chodníky.

Bezmála 60 podnetov muselo mesto odstúpiť na riešenie mestským častiam, alebo iným verejným inštitúciám (napr. dopravný podnik, mestská polícia), pretože ich riešenie nespadalo do kompetencie bratislavského magistrátu. Samospráva na doručené podnety reaguje spravidla v priebehu týždňa, ak riešenie problému je viazané na súčinnosť s externým partnerom, termín sa môže predĺžiť aj na dvojnásobok priemerného času.

Na základe interných pravidiel mesto reaguje na každý podnet, aj keď vo viacerých prípadoch je odpoveď negatívna, pretože popísaný podnet nie je možné operatívne riešiť hlavne z finančných dôvodov. Najčastejšie je to pri podnetoch týkajúcich sa dopravy, cestného hospodárstva. Priestor pre podávanie podnetov, hlavne na neetické či nezákonné konanie zamestnancov mesta, bol na základe rozhodnutia primátora Milana Ftáčnika rozšírený o e-mailovú adresu korupcia@bratislava.sk.

Na túto adresu môže byť podaný podnet aj anonymne, pričom v záujme ochrany sťažovateľa má priamy prístup k podaniam výlučne primátor mesta. V roku 2012 bolo zaevidovaných 23 podnetov. Na základe ich vecného prešetrenia nebol ani jeden podnet potvrdený, nepreukázalo sa nezákonné, korupčné správanie zamestnanca mesta.

Ľubomír ANDRASSY, Ing. PhDr.
hovorca primátora Bratislavy
vedúci oddelenia marketingu a vzťahov s verejnosťou

tel.: +421.903.255.024
mail: hovorca@bratislava.sk
fax: +421.2.593.565.84

post: Hlavné mesto SR Bratislava
Primaciálne nám. 1
P.O.Box 192

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.