Slovenská káva Ebenica: Prvá naša káva v Googli, prvá so “zlatou” medailou, prvá v Top 10 Európy! (FOTO)

BRATISLAVA, 6. februára 2013 (tlacovasprava.sk) – Pýtate sa ktorá káva? Spravte jednoduchý úkon, ktorý robíte dennodenne.  Do najznámejšieho vyhľadávača Google napíšte slovo “káva”.

Prvá značka kávy ktorú nájdete bude EBENICA. V renomovanom celosvetovom hodnotení kvality kávy – Coffee Review – získala značka EBENICA 90 bodov. V medzinárodných súťažiach znamená zisk 90 a viac bodov zisk zlatej medaily. EBENICA sa tak dostala do rebríčka TOP 10 európskych značiek káv. Navyše svojim hodnotením tromfla aj najznámejšie a najobľúbenejšie talianske značky kávy, na Slovensku považované za jedny z najkvalitnejších.

Výsledkom nadšenia tvorcov je spojenie chutí, logo, obaly ako i samotné značky káv EBENICA, SIGNATURA a GURMÁNKA.
Výsledkom nadšenia tvorcov je spojenie chutí, logo, obaly ako i samotné značky káv EBENICA, SIGNATURA a GURMÁNKA.

Za značkou Ebenica nehľadajte žiadnu nadnárodnú spoločnosť, ani známe finančné skupiny. Majiteľmi sú dvaja slováci s vášňou pre biznis s kávou. Ak sa chcete dozvedieť viac, tu je časť ich príbehu. Príbeh jedinečnosti, ktorý sa začal v roku 2009.

Čo môže presvedčiť a motivovať dvoch tridsiatnikov, pôsobiacich v nadnárodných spoločnostiach na „lukratívnych“ miestach s perspektívnou kariérou pred sebou, aby totálne zmenili svoj život? Jeden pôsobil vo farmaceutickom biznise v oblastí financií druhý v rýchloobrátkovom biznise v oblasti komunikácie a PR. Napriek tomu sa obaja rozhodli vydať na neistú cestu budovania vlastných značiek a napĺňania svojich snov.

V roku 2009 sa zoznámili, v 2010 sa stali partnermi a v 2011 sa z nich stali švagrovia. Zistili že majú spoločnú túžbu vybudovať niečo vlastné, dlhodobé  a trvácne, založené na spoločných hodnotách. Tak vznikla idea vybudovať slovenskú rodinnú firmu pôsobiacu v oblasti kávy s názvom elicsire. Elixír v preklade znamená „niečo čo pôsobí blahodarne“.

Viac o káve Ebenica aj tu: Jedinečná káva Ebenica pre mamičky a kardiakov sa už predáva v lekárňach

Reprezentovať zahraničnú značku kávy nebolo to pravé. Naopak, vydali sa vlastnou cestou. Začali spolupracovať so slovenskými špecialistami v oblasti potravinárstva, dizajnu a marketingu. Výsledkom je jedinečné spojenie chutí, logo, obaly ako i samotné značky káv EBENICA, SIGNATURAGURMÁNKA. Ambíciou spoločnosti elicsire je dodávať kávu zákazníkom do celej Európe a v budúcnosti snáď aj do celého sveta.

Ebenica - na Slovensku pražená káva - tromfla najznámejšie talianske značky.
Ebenica – na Slovensku pražená káva – tromfla najznámejšie talianske značky.

Prvé úspechy dosiahla Ebenica, vlajková loď spoločnosti, doma. Okrem ocenenia „finalista Národnej ceny za dizajn“ postupne získava nových a nových zákazníkov po celom Slovensku. Naviac prvé pozitívne ohlasy prichádzajú aj zo zahraničia. Ebenica tak bude v najbližších týždňoch dostupná aj v ďalších krajinách.

Po dvoch rokoch od uvedenia na trh sa na jeseň 2012 rozhodli skúsiť porovnať svoju kávu so svetom. S malou dušičkou a veľkým očakávaním zaslali vzorky káv na testovanie do USA k jednému z najrenomovanejších hodnotiteľov kvality kávy na svete – Coffee Review. Výsledky prišli začiatkom roku 2013.

V pozitívnom zmysle šokovali aj samých majiteľov. 90 bodov pre každú z troch hodnotených káv bolo nad očakávanie. Hlavne keď zvážite, že v medzinárodných súťažiach dosiahlo najlepšie slovenské víno doteraz najviac 89 bodov. O to viac radosti tento výsledok spôsobil. Týmto hodnotením sa kávy Ebenica dostali do TOP 10 európskych značiek káv v kategórii espresso. Predbehli aj známe talianske značky káv a dostali sa medzi spoločnosti výrobcov ako napr. Soyuz Coffee Roasting, ktorý je dvorným dodávateľom kávy ruskému prezidentovi a vláde do Kremľa.

Doplňujúce informácie:

Elicsire je slovenská rodinná spoločnosť podnikajúca v oblasti kávy. Je producentom a dodávateľom vlastných značiek káv na slovenský a zahraničné trhy. Ebenica je prémiová odrodová káva najvyššej svetovej kvality, ponúkajúca kofeínové aj bezkofeínové variácie. Signatura je moderná káva do firiem, kaviarní a reštaurácií. Gurmánka je treťou značkou portfólia spoločnosti a bude uvedená na trh v prvej polovici roku 2013.

Kontakt:
Marek Fajčík
konateľ spoločnosti
tel.: +421-905-261 835
e-mail: marek.fajcik@elicsire.com
http://www.elicsire.com

Kompletná prezentácia tu: Slovenská káva Ebenica

.

Podrobnejšie informácie k tlačovej správe:

ROKY 2009 – 2011 – ROKY BÁDANIA A HĽADANIA

Hľadanie správnych CHUTÍ A VÔŇÍ:

“Spolu s rodinou, známymi, bežnými konzumentmi ako i s profesionálmi z oblasti potravinárstva sme niekoľko mesiacov testovali kombinácie rôznych káv, chutí a vôní. Počas tohto obdobia sme ochutnali stovky vzoriek. Od čistej arabiky z rôznych kútov sveta až po mnohé odrody robusty. Na konci bolo rozhodnutie pre tri rôzne chuťové kombinácie, všetky tri zo 100% arabiky. Ebenica – PIANO, HARMONELLE, INTENSIVO. Napriek rôznorodosti všetky tri majú taký „náš“ jednotiaci a nezameniteľný charakter“, spomína Marek Fajčík.
„Ebenica PIANO je obľúbená prevažne u nežnejšieho pohlavia, Ebenica HARMONELLE je najobľúbenejšou a zároveň najpredávanejšou z našich káv. Ebenica INTENSIVO je káva s najintenzívnejšou chuťou a vôňou a bola vybraná napr. do privátneho Cigar klubu“ dopĺňa Roman Krajniak.

Všetky tri blendy sú vyrábané z najkvalitnejších kávových zŕn pochádzajúcich z kávových plantáží celého sveta. Ich zber a spracovanie majú charakter ručnej výroby. Na Slovensko sa dostanú vo forme zelenej kávy. Od tohto momentu je Ebenica čisto slovenským produktom. Pod dôkladným dozorom majstra pražiara vzniká v malých dávkach praženia vždy čerstvá káva v najvyššej možnej kvalite.

Fotogaléria:

Hľadanie ZNAČKY A DIZAJNU:

Výsledkom niekoľkomesačného hľadania zaujímavého a výstižného názvu vznikla prémiová značka Ebenica. Názov Ebenica je odvodený od vzácneho ebenu, čo je ušľachtilé, tmavé a hodnotné drevo. Bol vybraný aj s ohľadom na prípadnú expanziu do ďalších krajín. Dizajn loga a obalu je dielom slovenských dizajnérov. Od prvého prototypu obalu Ebenica až po finálnu verziu viedlo mnoho pokusov. Výsledok však stál za to. Obal Ebenica sa v roku 2010 stal finalistom národnej ceny za dizajn.

„S obalom sú spojené dve zaujímavosti. Obrázky na obaloch (baletka, tanečníci a slnko) sú skutočné. Boli vytvorené zo zelených a upražených kávových zŕn a následne nafotené. Druhou zaujímavosťou je fakt, že zložitý obal je zložený len z jedného kusa papiera“ priblížil Roman Krajniak.

Hľadanie CESTY K ZÁKAZNÍKOM:

O hľadaní cesty k zákazníkom hovorí Marek Fajčík: „Z nadobudnutých skúseností dnes vieme, že najlepším nástrojom, ako vypočuť požiadavky a preferencie zákazníkov je diskusia priamo s nimi vo vlastnej kaviarni. Nie je nič dôležitejšie, ako im vlastnoručne pripraviť kávu a následne načúvať ich hlasu. Je to aj o popálení si vlastných rúk na kávovare, o hľadaní prvých zamestnancov. Taktiež o pokusoch a omyloch. Hneď na začiatku elicsire začala prevádzkovať dve kaviarne. Jednu na Ventúrskej a druhú na Záhradníckej ulici v Bratislave. Po roku sme boli nútení vzhľadom na nefektívnosť prevádzku na Ventúrskej zatvoriť. Prevádzkovanie kaviarne v centre mesta bola síce bolestná, ale mimoriadne cenná skúsenosť.“

Hľadanie PRVÝCH VÝZNAMNÝCH ZÁKAZNÍKOV:

Prvým väčším zákazníkom sa paradoxne nestal podnik v Bratislave, ale v Košiciach. Bola ním kaviareň Forma De Gusto (Cassovar). Postupne pribúdali ďalší, pričom s každým z nich sa spája samostatný príbeh. Nasledovali tak kaviarne v Trnave – De Presso, Piešťanoch – Kursalon, Žiline -JOJ Café, atď.
„V októbri 2012 sme boli pozvaní do výberového konania na dodávateľa kávy pre novozrekonštruovaný hotel Devín v Bratislave. Po niekoľkých stretnutiach sa Ebenica stala súčasťou konceptu spomienkového optimizmu v jednom z najstarších bratislavských hotelov“ hovorí Roman Krajniak.

Po slávnostnom otvorení hotela riaditeľ Hotela Devín, Tomáš Ondrčka pomenoval hlavné dôvody, prečo sa rozhodli pre Ebenicu: „Bol to prístup zo strany majiteľov značky Ebenica, ktorý rozhodol o tom že v znovuotvorenom Hoteli Devín si návštevníci môžu vychutnať práve Ebenicu. Nik iný z konkurentov nezačal svoju prezentáciu tým, že na osem bielych tanierikov nasypal osem rôznych druhov káv. Navyše po niekoľkých mesiacoch od otvorenia sú reakcie hostí na kávu mimoriadne pozitívne“.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.