Trendy pre rok 2013 podľa OKNOPLAST: Živé, výrazné farby a veľké zasklené plochy pri zachovaní úspor energie

BRATISLAVA, 21. februára 2013 (tlacovasprava.sk) – „Fantázii sa medze nekladú.“ Špeciálne to platí pre rok 2013. Pri zariaďovaní interiéru môžete povoliť uzdu svojej fantázii. V interiérovom dizajnovaní prevládajú živé, energetické farby a zasklené plochy veľkých rozmerov. No v každom detaile netreba zabúdať na úsporu energie.

Máte chuť na zmenu, ale neviete „čo a ako“? Stáva sa Vám, že chodíte po interiérových štúdiách tam a späť a neviete, čo si vybrať? Neváhajte a zoznámte sa s aktuálnymi trendmi, aby sa váš dom stal miestom, do ktorého sa budete nielen radi vracať, ale i s radosťou pozývať svojich známych.

Šťavnaté odtiene alebo čo je color blocking?

Spájanie intenzívnych farieb je veľmi vyhľadávané nielen v móde, ale dokonca i pri zariaďovaní interiéru. Projektanti používajú tzv. color blocking. Ide o kombináciu viacerých kontrastných farieb na veľkých plochách.

Color blocking ponúka zaujímavé možnosti. No na druhej strane, je dôležité opatrne voliť množstvo i typ farieb. Ak ich použijete veľa, miestnosť môže pôsobiť ťažkopádne, predovšetkým ak ide o malý priestor. V takomto prípade je lepšie zvoliť jeden silný farebný odtieň a zladiť s ním ostatné prvky zariadenia,“ uviedol Filip Ostrowski, marketingový špecialista pre CEE zo spoločnosti OKNOPLAST.

Pre rok 2013 je farbou roka smaragdová (podľa Pantone Institutu). Farba je vždy výsledkom tajnej voľby známych odborníkov na farby z celého sveta. Smaragdovo zelená má upokojujúci vplyv na náš nervový systém a pomáha relaxovať. Navyše, perfektne ladí s celým radom iných farieb, čím vytvára zaujímavé kombinácie. Ak ku smaragdu priradíme fialovú, získame energetický interiér. Miestnosť rozjasní i žltá a biela, modrá farba prinesie dojem sviežosti a ľahkosti.

Smaragdová veľmi elegantne ladí s hnedou či béžovou farbou. Napríklad, miestnosť pôsobí útulne, ak je jedna stena namaľovaná smaragdovou farbou a je v nej umiestnený hnedý nábytok s béžovými doplnkami. Celkový dizajn miestnosti doplňujú rámy okien – máme celý rad možností voľby farieb. Umožnia nám vytvoriť tlmené, harmonické kompozície ako aj kontrastné spojenia,“ uviedol Filip Ostrowski.

Na trhu sa už roky dajú kúpiť plastové okná v imitácii dreva, ale aj v celej škále farebných odtieňov palety RAL. Donedávna sa farebné fólie používali iba na vnútorné a na vonkajšie časti profilov. OKNOPLAST, ako prvá spoločnosť v Európe vypracovala systém Colorfull, v ktorom je fólia umiestnená okrem viditeľných plôch aj na vnútornej strane profilu. Ide o plochy, ktoré sú viditeľné iba pri otvorenom okennom krídle. Vďaka tomu má profil jednotnú farbu a štruktúru.

Okná v systéme Colorfull si môžete kúpiť v odtieňoch s farbou dreva o.i. zlatý dub, orech alebo Winchester. Na špeciálnu objednávku je možné vyrobiť profily vo farbách RAL. Technológia výroby plastových okien umožňuje teraz vytvoriť aj kresbu a štruktúru dreva,“ uviedol Filip Ostrowski.

Neobmedzený priestor a byť bližšie k prírode

Silnou tendenciou dizajnovania je optické zväčšovanie priestoru, vďaka ktorému sa obyčajné miestnosti menia na luxusné interiéry. Ako to dosiahnuť? Jedným zo spôsobov je montáž veľkých okien, ktoré sú garanciou prirodzeného svetla a stierajú hranicu medzi interiérom a exteriérom. Vďaka nim budete mať pocit, že ste neustále obklopení okolitou prírodou.

„Okná veľkých rozmerov si naši zákazníci najčastejšie montujú v obývačkách. Môžeme ich však umiestniť aj v iných izbách, napr. v spálni. Na druhej strane neodporúčame montáž veľkých sklených plôch na severnej strane, pretože cez deň tu slnko svieti najkratšie,“ uviedol Filip Ostrowski.

Úspory energie a nižšie výdavky

V súčasnosti sú vyhľadávané riešenia, ktoré umožňujú znížiť účty za teplo. Veľký význam má dobrá izolácia, ktorá zamedzuje tepelným stratám vznikajúcim z dôvodu netesných dverí, okien alebo nezateplených múrov.

„Zamedzením strate energií v dome dosiahneme i merateľné prínosy. Nielenže budeme platiť menej za kúrenie, ale chránime i životné prostredie, nakoľko spotrebujeme menej prírodných surovín – plyn a uhlie. Okrem toho nízkoenergetické budovy emitujú do ovzdušia menej škodlivého CO2,“ uviedol Filip Ostrowski.

Na našom trhu sú k dispozícii modely, ktoré sú vhodné do pasívnych budov. Je ním i nízkoenergetické okno Winergetic Premium Passive.
Na našom trhu sú k dispozícii modely, ktoré sú vhodné do pasívnych budov. Je ním i nízkoenergetické okno Winergetic Premium Passive.

Pri výbere okien a dverí do domu sú vhodné tie, ktoré majú nízky súčiniteľ prestupu tepla Uw. Na našom trhu sú k dispozícii modely, ktoré sú vhodné do pasívnych budov. Je ním i nízkoenergetické okno Winergetic Premium Passive. V okne je použité tepelné zosilnenie. Oceľový profil výstuhy je spojený s tepelnou vložkou vyrobenou zo živice. Táto konštrukcia minimalizuje vznik tepelných mostíkov a umožňuje dosiahnuť súčiniteľ prestupu tepla na úrovni iba Uw=0,78 W/m²K.

Winergetic Premium Passive sa skladá z trojskla, v ktorom sú sklené tabule hrubé 3 mm, čo umožňuje vyrobiť veľkú zasklenú plochu a pri tom zachovať tepelnoizolačné vlastnosti. V tomto modely sa dajú použiť aj štvorsklá, k dispozícii sú dva druhy skiel – s Ug= 0,4 W/m²K, vyplnené argónom, ktoré znižujú súčiniteľ prestupu tepla na Uw=0,7 W/m²K. Druhý typ sú  štvorsklá s Ug = 0,3 W/m²K, vyplnené kryptónom, ktoré znižujú hodnotu parametru Uw na 0,6 W/m²K.

Spoločnosť OKNOPLAST

OKNOPLAST patrí už 19 rokov k expertom vo výrobe plastových a hliníkových otvorových systémov. Svojim zákazníkom poskytuje služby šité na mieru prostredníctvom 1 450 predajní na Slovensku, v Čechách, v Nemecku, v Taliansku, v Rakúsku, vo Francúzsku, v Maďarsku, v Slovinsku, vo Švajčiarsku a Poľsku. Najkvalitnejšie komponenty, automatizovaný strojový park a najmä kvalifikovaný personál sú zárukou najvyššej kvality výrobkov spoločnosti OKNOPLAST. Jej potvrdením je európsky certifikát kvality Q-Zert, ktorý spoločnosť získala od nemeckého ústavu ift Rosenheim. Výrobný proces je riadený on-line a spĺňa všetky požiadavky ISO 9001:2000, ako aj novej normy Európskej únie EN 14351-1:2006. Spoločnosť má vlastné R&D oddelenie, ktoré pracuje nad sústavným zdokonaľovaním a hľadaním jedinečných riešení. Vďaka svojej inovatívnosti, ako prvá firma v Európe priniesla na trh množstvo riešení, ktoré sú dnes štandardom v sektore okien a dverí z PVC a tým udáva trendy v jeho rozvoji. Okrem iného sú to päťkomorový profil, sklo s koeficientom tepelného prieniku U=1,0, nízky balkónový prah a mnohé iné. Spoločnosť zamestnáva vyše 900 ľudí, ktorí predstavujú vysokú úroveň profesionality a odbornosti. Bohatá ponuka profilov, výplní, široká škála farebných odtieňov a doplnkov, a najmä presnosť vyhotovenia sú aspektmi, vďaka ktorým sa výrobky OKNOPLAST odlišujú vzhľadom a najvyššou estetickou úrovňou, pričom vytvárajú skutočnú vizitku stavby. Zákaznícke prieskumy a mnohé názory odborníkov potvrdzujú, že OKNOPLAST je momentálne  jednou z najlepšie rozpoznávaných značiek v Európe a to nielen medzi ľuďmi v sektore otvorových systémov, ale aj medzi koncovými zákazníkmi. Od januára 2012 je OKNOPLAST top sponzorom futbalového klubu Inter Miláno.

Kontakt pre médiá:
MEDIA IN – public relations agentúra
Martina Kovalíková
Account / PR manager
Tel: +421 2 32 15 12 21
E-mail: martina.kovalikova@cohnwolfe.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.