AAA AUTO pozná a rešpektuje vplyv žien na kúpu auta – zaujíma ich praktickosť a bezpečnosť

Bratislava, 11. marca 2013 (tlacovasprava.sk) – Nákup automobilov prekvapivo ovplyvňuje z väčšej časti žena. Popri vlastnostiach vozidla tretina žien uprednostňuje jeho praktickosť pred komfortom a až tretia je bezpečnosť. Naopak, pri dostupnej výbave automobilu považuje nežné pohlavie bezpečnosť za najdôležitejšiu. Tri zo štyroch žien v prípade defektu pneumatiky zavolajú asistenčnú službu či počkajú na pomoc okoloidúcich vodičov a len 5 % je schopných si koleso opraviť svojpomocne. Vyplýva to z bleskovej ankety autobazára AAA AUTO.

V prípade nákupu automobilu manželských či partnerských dvojíc má na výsledok väčší vplyv žena. „Pomer žien, ktoré si kupujú vlastné vozidlo alebo sa do výberu automobilu pre rodinu zapájajú, sa v ostatných rokoch výrazne zvýšil. Pri kúpe vlastného automobilu je to už viac než štvrtina, zatiaľ čo pri spoločnom používaní auta ide dokonca o 62 %. Ženy si v súčasnosti nekupujú len druhé vozidlo do rodiny, ale zaobstarávajú si aj napríklad manažérske automobily šité na mieru pre podnikanie,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.

Zatiaľ čo pre mužov predstavuje automobil skôr srdcovú záležitosť, ženy v ňom vidia praktického pomocníka pre bežný deň. Rozhodnutie pre kúpu nového alebo ojazdeného vozidla súvisí s finančnou čiastkou a preferovanou triedou obstarávaného vozidla. Okrem toho však majú ženy a muži na automobil úplne iný pohľad. Pri nákupe auta dávajú ženy prednosť najmä jeho praktickej stránke a preferujú menšie kompaktné vozidlá s ladným a moderným vzhľadom. Zaujímajú sa o priemernú spotrebu, veľkosť kufra a užitočné funkcie. Z ďalších vlastností, na ktoré ženy pri voľbe auta pozerajú, tesne predstihli komfort a bezpečnostné opatrenia vozidla dlhodobo vedúce vzhľad a značku, ktoré sa zhodne umiestnili až na štvrtom, resp. piatom mieste s 15 %. Klišé o tom, že ženy na autách zaujíma len farba a dizajn, už jednoducho neplatí.

Dizajn a značka boli vystriedané praktickou stránkou vozidla

graf 0
Z bohatej výbavy, ktorú dnešné automobily ponúkajú, si ženy jednoznačne potrpia na bezpečnosť vozidla. Kedysi komfortné vybavenie áut sa postupom času stáva štandardom. Preto si viac než na príjemné zvezenie, ktoré dnes ponúka stále viac nových či zánovných vozidiel, ženy všímajú v prvom rade pasívne (airbagy, isofix), ale aj aktívne bezpečnostné prvky (ABS, ESP). Ako ukázala anketa AAA AUTO, oba varianty tvoria viac než polovicu (53 %) ženami preferovaného vybavenia. Viac-menej zhodne ocení nežné pohlavie klimatizáciu a parkovacie senzory, ktoré im značne uľahčia parkovací manéver.

V požadované výbave vozidla jasne dominuje bezpečnosťgraf
Dlhodobým strašiakom je pre ženy defekt pneumatiky. Viac než tri štvrtiny zo sto by v tomto prípade siahli po mobile a zavolali asistenčnú službu. Takmer pätina respondentiek uviedla, že by sa spoľahla na pomoc okoloidúcich vodičov a len 5 % žien je schopných vymeniť koleso bez asistencie.

Kontakt:
Petr Tošek
PR Specialista
AAA Auto Group N.V.
Tel.: +420 283 068 572
GSM: +420 734 394 800
E-mail: petr.tosek@aaaauto.cz

Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 20 rokov. V súčasnosti prevádzkuje sieť 30 pobočiek v Českej republike, na Slovensku a Rusku. Skupina AAA AUTO predala za deväť mesiacov roku 2012 spolu 39 002 vozidiel, z ktorých 26 873 predala v Českej republike, 10 549 na Slovensku a 1 580 na ruskom trhu. Podľa auditovaných výsledkov predala v roku 2011 skupina AAA AUTO 44 828 automobilov a jej celkové výnosy predstavovali 276 miliónov eur. V septembri 2007 vstúpila holandská materská spoločnosť AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papierov v Prahe a Budapešti. AAA AUTO je držiteľom certifikátu Spotrebiteľského auditu obchodných podmienok SAOP, udeľovaného Sdružením obrany spotřebitelů. V septembri 2012 spoločnosť uviedla na trh staronovú značku Mototechna, v ktorej sústredila ponuku prémiových „zachovalých“ jazdených vozidiel starých do dvoch rokov a s maximálne 30 000 najazdenými kilometrami.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.