Bazar.sk prináša 10 trikov ako úspešne inzerovať predaj vecí z druhej ruky

BRATISLAVA, 10. apríla 2013 (tlacovasprava.sk) – Blíži sa jar, jarné upratovanie a vy uvažujete,  čo so zimnými vecami? Riešením je predaj cez Bazar.sk. Doma si urobíme miesto, niekomu pomôžeme a navyše ešte na tom aj zarobíme. Nie každý inzerát je však úspešný. Preto Vám prinášame pár jednoduchých rád a trikov na úspešný obchod z druhej ruky.

1. NADPIS JE VODÍTKO

Vtáka poznáš po perí a inzerát nájdeš podľa nadpisu. Preto by mal názov vecne a výstižne pomenovať inzerovanú vec a typ transakcie. Formulujte ho konkrétne „Predám iPhone 4“ a nie všeobecne „Mám na predaj mobil značky Apple“ .  Do názvu nedávajte žiadne zbytočnosti,  skratky, všeobecné slová, odvodeniny a ostatné špecifikácie. Inzeráty indexujú podľa kľúčových slov vyhľadávače. Skúste sa preto zamyslieť, čo by ste napísali do vyhľadávača, ak by ste chceli kúpiť taký tovar, aký predávate.

Tip: Výnimku v krátkosti nadpisu urobte, ak je Váš tovar niečím zvláštny, odlišný od ostatných – napríklad „Predám iPhone 4 s vlastnoručným podpisom Stevea Jobsa“

2. CENA? NA PENIAZOCH ZÁLEŽÍ

Cena  je to, prečo potenciálni kupujúci hľadajú tovar cez inzerciu. Odporúčame uviesť konkrétnu cenu. Žijeme v rýchlej dobe, inzerát bez ceny (dohodou, ponúknite) je pre kupujúcich nezaujímavý. Málokto má čas a chuť pátrať po tom, koľko by ste za to asi chceli. Cena je ten parameter, ktorý vás odlíši, umožní porovnanie a nákupné rozhodnutie.

Tip: Stanovenie ceny je na Vás. Čo vie ale pozitívne motivovať kupujúceho je pridať nejakú drobnosť zadarmo, alebo ponúknuť možnosť zľavy z uvedenej ceny pri rýchlom jednaní.

3. FOTKY, FOTKY A EŠTE RAZ FOTKY…

Obrázok púta pozornosť. To platí pri inzerátoch dvojnásobne. Inzerát s fotkami je atraktívny pre potenciálnych kupujúcich. Vzbudzuje väčšiu dôveru, pretože je to vizitka stavu Vášho tovaru. Obrázky by mali byť dostatočne veľké a mali by zachytávať, ako celkový pohľad tak aj detaily a zvlášť veci, ktoré sa podieľajú na zvýšenej/zníženej cene.

Tip: Používajte vlastné fotografie, aby nedošlo k porušovaniu autorských práv ku katalógovým fotkám, ktoré sú dostupné na internete.

4. POPIS TOVARU

Ak Váš inzerát zaujme nadpisom cenou a fotografiou, na rad prichádza text. Platí, že text by nemal byť príliš dlhý, ale zas by tam nemali tiež chýbať dôležité informácie pre kupujúceho. V texte je priestor na upozornenie na prípadné nedostatky, alebo naopak prednosti, ktoré z fotky nie sú zrejmé. Nemusíte uvádzať dôvod predaja. Ak by to kupujúceho zaujímalo, tak sa opýta.

Tip: Používajte kľúčové slová. Podobne ako v nadpise aj tu použite kľúčové slová. Vyhľadávače a tým pádom aj klienti si Váš inzerát nájdu rýchlejšie.

5. KOMUNIKUJTE

Uvádzajte iba ten kontaktný kanál, ktorý sa hodláte používať. Je zbytočné uvádzať telefónne číslo, ak nedvíhate cudzie čísla a nemôžete v práci telefonovať, alebo mail, ak si ho kontrolujete raz za týždeň. Ak viete, že ste pri komunikácii limitovaný napíšte to do inzerátu, napr. volajte mi po 16.tej hodine. Pamätajte, že je lepšie neuvádzať kontakt, ako písať, že kontakt je vymyslený. Znie to totiž dosť podozrivo.

TIP: Ak nechcete uvádzať svoje súkromný mail, alebo sa bojíte spamu, vytvorte si mail iba pre inzerovanie. Je to zadarmo a trvá to sotva 2 minúty.

6. PROPAGUJTE SA

Inzerát ste už pridali a čo teraz? Seriózny inzertný portál si platí reklamu v rôznych médiách. Tie špičkové ako bazar.sk dokonca náhodne vyberajú inzeráty a zobrazujú ich na stránkach s obrovskou návštevnosťou. To však nič nemení na tom, že na inzertné portály sa denne pridávajú tisíce inzerátov. Aby sa Vám neprepadol do histórie topujte si ho. Stojí to síce pár drobných, ale máte väčšiu šancu na obchod. Zvlášť pri drahších veciach je to zanedbateľná čiastka oproti sume z predaja inzerovanej veci. Zdieľajte inzerát na facebooku a rozpošlite inzerát známym. Možno sa v okruhu vašich známych nachádza aj potenciálny kupec.

7. KDE INZEROVAŤ?

Inzerujte na internete, je to bezplatné. Správny inzertný portál by Vám mal poskytnúť možnosť zrealizovať všetky uvedené tipy pre úspešný obchod. Preto si vyberte veľký etablovaný portál, na ktorý chodí veľa ľudí, zobrazuje sa vo vyhľadávači na popredných miestach a má kampaň v médiách a na internete. Jeho reklama je aj promo pre Váš inzerát. Samozrejmosťou by malo byť nahratie viacerých fotiek, ich rozkliknutie a zobrazenie fotogalérii. Mal by tiež umožňovať zoradenia, výbery podľa ceny a porovnanie produktov. Vyberte si prevádzkovateľa, ktorý Vám umožní byť seriózny, aby ste mali možnosť zobraziť iba mail, alebo iba číslo a nemuseli si vymýšľať nezmysly.

8. Posledná rada

A nakoniec ešte posledná vec. Ak ste už Váš inzerát nie je aktuálny, zmažte ho. Vyhnete sa tak nedorozumeniam a prípadným negatívnym hodnoteniam užívateľov. Veď neviete, kedy opäť niečo budete chcieť inzerovať.

Prajem úspešný predaj a nakupovanie.
Ing. Katarína Trnovcová
Bazar.sk

Mgr. Mária Cacáková | AZet.sk
marketing and PR manager
Azet.sk, a.s. | Prievozská 14, 821 09 Bratislava
e-mail: cacakova@firma.azet.sk | tel.: 0911 104 557

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.