Malé predajne s potravinami a zmiešaným tovarom dostávajú podporu vďaka projektu Môj obchod od spoločnosti Metro

BRATISLAVA, 17. mája 2013 (www.tlacovasprava.sk) – Drobní predajcovia, ktorí čelia konkurenčnému tlaku obchodných reťazcov, dostali možnosť využiť podporu a skúsenosti silného partnera a zároveň si zachovať svoju suverenitu a nezávislosť. Balík marketingovej podpory založený na jednotnej identite a aktívnej obchodnej spolupráci s veľkoobchodom prináša predajniam so zmiešaným tovarom spoločnosť METRO v rámci projektu „Môj obchod“.

Môj onchod, projekt spoločnosti Metro
Pilierom vzájomne výhodnej spolupráce METRO s vybranými maloobchodníkmi je letáková podpora a akciové ponuky na vybraný tovar.

Sieť predajní Môj obchod dnes združuje už viac ako 70 nezávislých majiteľov obchodov s potravinami a rozličným tovarom po celom Slovensku.

Počet záujemcov pritom stále rastie, čím pomáhajú naplniť heslo projektu „To dobré máte blízko“.

Koncept, ktorý na jeseň 2012 spustil veľkoobchod METRO, stavia na spoločnej, ľahko rozpoznateľnej značke a zahŕňa základné POS materiály (Point of Sale – miesto predaja) i pracovné oblečenie na zatraktívnenie predajnej komunikácie. Dobre zvolená prezentácia predajne totiž dokáže upútať zákazníkovu pozornosť a ovplyvniť jeho rozhodnutie o kúpe.

Pilierom vzájomne výhodnej spolupráce METRO s vybranými maloobchodníkmi je letáková podpora a akciové ponuky na vybraný tovar, ktorý sa následne v predajniach Môj obchod ponúka koncovým zákazníkom. Produkty, ktoré sa v letáku Môj obchod objavia, vyberajú odborníci so zreteľom na názory členov aliancie.

„Maloobchodníci tvoria tretinu našich obratov – s ich úspechom je spätý aj úspech veľkoobchodu METRO. Je pre nás preto logické snažiť sa neustále prichádzať s novými produktmi a službami, ktoré im uľahčia podnikanie,“ hovorí Peter Radobický, manažér METRO Cash & Carry SR pre segment nezávislých predajcov. Môj obchod je tak prirodzeným pokračovaním doterajších aktivít, v rámci ktorých METRO maloobchodníkom poskytovalo napríklad poradenstvo a vzdelávanie.

Maloobchodníci zapojení v projekte získavajú okrem klasických výhod zlatého či strieborného partnera METRO aj zvýhodnené ponuky do akciových letákov Môj obchod a dokonca ďalšiu dodatočnú zľavu na tovar mimo letákovej ponuky METRO. Spoločný projekt predajní Môj obchod tak prináša podporu malým nezávislým podnikateľom a zároveň v očiach koncových zákazníkov buduje jednotnú a dôveryhodnú značku tradičných lokálnych predajní.

Iniciatívu METRO vítajú aj samotní maloobchodníci zapojení do projektu. „Vďaka Aliancii Môj obchod sa nám podarilo zastaviť pokles tržieb a dokonca sme medziročne narástli o 14 percent. Po odporúčaných úpravách vyzerá môj obchod oveľa lepšie, čo ocenili hlavne zákazníci,“ hovorí Ján Kučera z potravín Marpo v Kysuckom Novom Meste. Podobnú skúsenosť má Zdenka Václavová z potravín Zdenka v Tomášove: „Mne Môj obchod pomohol zvýšiť predaje o 20 percent a veľké plus vidím aj v podpore, ktorú METRO poskytuje – odlišujem sa a ľudí láka zvedavosť.“

Fotogaléria:

.

Oranžovo-zelený leták Môj obchod ponúka spravidla 15 prevažne potravinových výrobkov a jeho dvojtýždňová platnosť sa začína vždy v piatok. Nadväzuje teda na letákovú ponuku METRO, ktorej platnosť sa začína v stredu. Maloobchodníci tak získajú čas zásobiť sa tovarom, aby v deň štartu letáka Môj obchod boli pripravení. Letáky sa distribuujú priamo do poštových schránok potenciálnych zákazníkov v spádovej oblasti každej prevádzky Môj obchod.

Projekt Môj obchod úspešne funguje aj v ďalších krajinách, kde spoločnosť METRO pôsobí. Najbližšie predajne možno nájsť napríklad v Poľsku pod názvom Odido a v Českej republike ako Můj obchod.

Hlavné prínosy projektu Môj obchod:

Podpora maloobchodníkov v regiónoch, zvýšenie ich konkurencieschopnosti

– Zachovanie nezávislosti a suverenity zapojených maloobchodných prevádzok

– Aktívna spolupráca s veľkoobchodom METRO: podpora od silného a skúseného partnera

– Ucelená marketingová podpora zo strany METRO: jednotné logo a značka obchodu, pracovné odevy pre predavačov, POS materiály, letáková podpora distribuovaná koncovým zákazníkom do poštových schránok v spádovej oblasti danej prevádzky Môj obchod, spoločná webová stránka http://www.imojobchod.sk

– Poradenstvo a vzdelávanie zo strany METRO: zoznámenie sa s najnovšími trendmi a odporúčania v zariaďovaní predajne, rozložení tovaru či komunikácie so zákazníkmi

– Akciové (zvýhodnené) ponuky na vybraný tovar pre koncových zákazníkov: široký sortiment vlastných značiek ARO a Fine Food – spojenie vysokej kvality s výhodnou cenou

– Výhody zlatého či strieborného partnera METRO pre zapojených maloobchodníkov, ako aj zľavy na tovar mimo letákovej ponuky METRO

– Celoslovenské pokrytie: na vidieku aj v mestách po celom Slovensku

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 700 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120 tisíc ľudí a v roku 2012 dosiahlo tržby vo výške 32 miliárd eur.  METRO Cash & Carry je predajnou divíziou METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. V roku 2012 dosiahla skupina tržby približne vo výške 67 miliárd eur. Celkovo má spoločnosť viac ako 280 tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách sveta.

Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti veľkoobchodných predajní typu cash&carry (samoobsluhy), Real hypermarkety, Media Markt a Saturn – európska jednotka na trhu v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou a obchodné domy Galeria Kaufhof.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR 6 veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m² a dve prevádzky formátu Drive-In v Trenčíne a Poprade. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny.

METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny zákazníkov – profesionálov a to na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Lenka Čepková – Media & Communication Consulting
E-mail: lenka.cepkova@mcc.sk, Tel.č.: +421 2 53 41 00 85, +421 905 869 213

Eva Šoucová – Media & Communication Consulting
E-mail: eva.soucova@mcc.sk, Tel.č.: +421 2 53 41 00 85, +421 948 268 368

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.