Počas MS v hokeji odvysielala Jednotka a Dvojka 2238 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 2,5 milióna eur, najviac od Orange a Škody

BRATISLAVA, 23. mája 2013 (www.tlacovasprava.sk) – V prieskume TNS Slovakia pred začatím Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji Slováci tipovali, že víťazom 77. šampionátu sa stane Rusko. Švédsko v prieskume označilo za potenciálneho majstra sveta iba 15 percent opýtaných. Posledné majstrovstvá priniesli niekoľko prekvapení a zmenili pohľad a názor na mnohé národné tímy.

Počas Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji odvysielala verejnoprávna RTVS na JednotkeDvojke spolu 2238 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 2,5 mil. eur. V roku 2012 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 2,36 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 5,6 percenta.

Najväčší zadávatelia reklamy počas hokejových MS 2013. zdroj: TNS Slovakia
Najväčší zadávatelia reklamy počas hokejových MS 2013. zdroj: TNS Slovakia

V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1422 spotov v celkovej hodnote 2,1 mil. eur. Išlo o sponzorské odkazy k zápasom či iným reláciám spojených s hokejom, ako aj reklamné spoty vysielané v breakoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po reláciách spojených s hokejom. Hokej generoval v danom období 86 percent príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.

Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 73 percent. 27 percent pripadlo na sponzoring.

Viac ako polovicu peňazí (55 percent) na reklamné spoty investovali zadávatelia do klasických reklamných breakov vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a hokejových reláciách. 45 percent z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty v power breakoch vysielaných počas hracej tretiny zápasov.

Sponzorské odkazy k samotným zápasom (vysielané pred a po tretine) pritiahli najväčší objem z výdavkov na sponzoring. Naopak, najpočetnejšie boli zastúpené sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji.

Najväčším zadávateľom reklamných spotov počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bol Orange. Najväčším zadávateľom sponzorských odkazov bola Škoda. Najviac na reklamu a sponzoring celkovo na Jednotke a Dvojke počas hokejového šampionátu minula Škoda.

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje  bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 100 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 240 webových stránok a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Celá správa s tabuľkami tu: Reklama na jednotke a dvojke počas MS v hokeji 2013

.

O Kantar Media Intelligence

Kantar Media Intelligence monitoruje všetky médiá – televíziu, rozhlas, tlač, internet, kiná a outdoor v 30 krajinách, 24 hodín denne, 7 dní v týždni a ponúka širokú škálu prehľadov a analýz. Poskytuje služby, ako napr. monitoring reklamných výdavkov, kreatívny monitoring, monitoring spravodajstva a meranie sponzoringu v médiách.

Kantar Media Intelligence sleduje 3 milióny značiek a je partnerom pre viac ako 16 000 zákazníkov po celom svete.

Na Slovensku pôsobí Media Intelligence ako jedno z hlavných oddelení.

O agentúre TNS Slovakia

Agentúra TNS Slovakia vznikla 1.1.2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact. Pre zabezpečenie maximálnej kvality služieb dodržuje pri otázkach a spracovaní údajov pravidlá a princípy týchto organizácií.

O skupine  TNS

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizujeme zber, analýzu a interpretáciu informácií, aby sme tak pomohli našim klientom lepšie pochopiť potreby a ciele ich zákazníkov. Poskytujeme prieskumy, rady a hlbší pohľad do segmentácie trhu, reklamy, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patríme medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Naša celosvetová sieť, ktorá pokrýva 70 krajín, poskytuje lokálnu odbornosť a poznatky, spolu s medzinárodne zhodnými informáciami a analýzami pre multinacionálne organizácie. Skupina TNS patrí do siete Kantar Group.

O Kantar Group

Kantar Group je jedna z najväčších celosvetových skupín v oblasti marketingového prieskumu a poradenstva. Zjednocuje viac ako 20 rôznych špecializovaných spoločností, medzi ktoré patrí aj nedávno získaná sieť TNS. Skupina sa zameriava na hlavne na to, aby sa stala popredným poskytovateľom marketingových prehľadov pre globálnu obchodnú komunitu. Zamestnáva 26 500 ľudí v 80 krajinách. Kantar Group patrí do skupiny WPP Group plc.

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:
Jana Tibenská, Head of Media Intelligence; t: 02/ 32 366 320, e: janka.tibenska@tns-global.sk
Jana Šuľová, Marketing Assistant; t:02/32 366 107, e: jana.sulova@tns-global.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.