BRATISLAVA, TURÍN, 19. júla 2013 (tlacovasprava.sk) – Chlapci zo Žiliny a dievčatá z Trebišova, ktorí 14. júna prevzali z rúk Martina Škrtela trofej pre šampiónov Coca-Cola Školského pohára 2013, si vybrali svoju odmenu za víťazstvo.
Počas troch dní navštívili tréningové centrum Vinovo, novovybudovaný Juvetus Stadium a letný prípravný kemp hráčov A tímu FC Juventus. „Skvelý zážitok“ – zhodujú sa futbalové talenty.
Drina a úsilie na trávnikoch sa vyplatili. Mladí futbalisti zo Spojenej školy Rosinská cesta Žilina a futbalistky zo Základnej školy Gorkého Trebišov sa pozreli na miesta, kde futbal znamená náboženstvo a prešli sa po trávnatých plochách, na ktoré sa obyčajný „smrteľník“ len tak nedostane.

Už prvý deň výletu ponúkol pestrý program. Chlapci a dievčatá z víťazných tímov navštívili Vinovo, tréningové centrum Juventusu Turín, ktoré na ploche 140 tisíc metrov štvorcových skrýva 9 futbalových ihrísk, vrátane jedného krytého, vybavenú posilňovňu, medicínske centrum, plavecký bazén a iné.
Práve v tomto modernom tréningovom centre, vzdialenom 14 kilometrov od Turína, absolvovali žilinskí hráči a trebišovské hráčky tréning pod vedením profesionálnych mládežníckych trénerov. Nasledoval odborný workshop o futbale.
Druhý deň sa vo Vinove stretlo celkom 154 víťazov Coca-Cola Školského pohára z ôsmich krajín, ktorých hráči sa stretli v medzinárodnom priateľskom turnaji.
„Jednotlivé družstvá bol zostavené tak, aby si hráči zahrali v tíme s niekoľkými národnosťami a vo finále zároveň zvíťazilo niekoľko jednotlivcov z každej krajiny,“ popisuje udalosti prvého dňa Jakub Will Loos, zástupca spoločnosti Coca-Cola. Popoludní výprava navštívila štadión a celé zázemie Juventus Stadium.
V šatniach, kde sa prezliekajú futbalové hviezdy, si žiačky a žiaci obuli kopačky, aby potom mohli vybehnúť na ihrisko a zastrieľať si na bránu. Moderný štadión, vybudovaný pred dvoma rokmi za 120 miliónov dolárov, s kapacitou 41 tisíc divákov, potom privítal každého hráča premietnutím fotografie na veľkoplošnej obrazovke a vyvolaním mena talianskym komentátorom.
Fotogaléria:
.
„Pripadali sme si ako ozajstné hviezdy Juventusu. A zastrieľať si penalty na takomto futbalovom svätostánku sa pošťastí naozaj len niekoľkým málo vyvoleným. Veľmi si to vážime,“ pochvaľovali si účastníci výpravy.
Vrcholom dňa bola večera priamo na štadióne, v luxusnom klube The ‘Gianni e Umberto Agnelli’ Club Room, z ktorého je otvorený vstup priamo na tribúny. „Je to vôbec po prvýkrát, kedy Juventus takto odkryl svoje zázemie, ako vo Vinove, tak aj na štadióne. Bol to obrovský zážitok pre nás všetkých,“ pochvaľoval si tréner chlapčenského tímu Tibor Goljan.
Zlatý klinec výletu čakal mladé talenty na tretí deň, kedy sa výprava presunula do Chatillonu, približne 70 km od najvyššej hory Európy Mont Blancu. Práve tam štartoval letný prípravný kemp A tímu Juventusu Turín.
Chlapci a dievčatá zo Slovenska tak mohli na vlastné oči vidieť, ako sa pripravujú na sezónu najväčšie hviezdy Série A pod vedením trénera Antonia Conteho. „Aj keď bola atmosféra elektrizujúca, organizácia v Chatillone bola veľmi náročná. Pred vstupom čakalo na usadenie okrem našej skupiny viac ako 2000 nedočkavých a skandujúcich fanúšikov. Niektorí čakali aj niekoľko dní, aby mohli vidieť svoje idoly, hrajúce za Juventus,“ približuje Jakub Will Loos. Žiaľ, najžiarivejšie klenoty turínskeho tímu Andrea Pirlo a Gianluigi Buffon sa tréningu nezúčastnili. Namiesto toho sa však niektorí chlapci a dievčatá osobne stretli s hviezdnym útočníkom Alessandrom Matrim.
„Som rád, že sa nám pre víťazov a víťazky podarilo zrealizovať takúto lukratívnu výhru a sprostredkovať im nezabudnuteľné zážitky. Dúfam, že to bude motivovať aj ostatné školské tímy na Slovensku, aby sa prihlásili do ďalšieho ročníka turnaja Coca-Cola Školský pohár, ktorý štartuje už tento rok v septembri,“ dodáva Jakub Will Loos.
O turnaji Coca-Cola Školský pohár
Coca-Cola Školský pohár je celorepublikový futbalový turnaj, určený pre žiakov a žiačky druhého stupňa základných škôl a nižších ročníkov osemročných gymnázií. Tímy sa stretávajú najprv v kvalifikačnom miestnom predkole, odkiaľ môžu postupovať od prvého obvodného, cez druhého okresné, až do tretieho krajského kola. Osem najlepších tímov z chlapčenskej časti a osem najlepších tímov z dievčenskej časti sa stretne o konečné poradie na finálovom turnaji.
Všetky zápasy sa hrajú podľa oficiálnych Pravidiel futbalu FIFA, Súťažného poriadku a ostatných platných predpisov SFZ, pokiaľ nie sú upravené inak s ohľadom na zvláštnosti školských športových súťaží. Od druhého kola zápasy rozhodujú delegovaní profesionálni rozhodcovia. Cieľom projektu, organizovaného spoločnosťou Coca-Cola, je umožniť mládeži aktívne tráviť voľný čas a dbať na vyvážený životný štýl, ku ktorému patrí aj správny pitný režim.
O spoločnosti Coca-Cola
Spoločnosť Coca-Cola (kótovaná na Newyorskej burze cenných papierov ako KO) je najväčší svetový výrobca nápojov a svojich zákazníkov osviežuje takmer 500 značkami perlivých a neperlivých nápojov. Spolu so značkou Coca-Cola, ktorá je uznávaná ako najcennejšia značka sveta, patrí do portfólia spoločnosti šestnásť značiek s hodnotou rádovo miliárd amerických dolárov. Sú to napríklad značky Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia a Del Valle. Coca-Cola je v celosvetovom meradle najväčším dodávateľom perlivých nápojov, káv na okamžitú spotrebu, džúsov a džúsových nápojov. Prostredníctvom najväčšieho nápojového distribučného systému na svete si nápoje spoločnosti vychutnávajú spotrebitelia vo viac než 200 štátoch, a to v množstve viac ako 1,8 miliardy porcií denne. Spoločnosť Coca-Cola sa trvalo angažuje v budovaní udržateľných spoločenstiev a zameriava sa na iniciatívy, ktoré chránia životné prostredie a šetria prírodné zdroje, podporujú aktívny a zdravý život, vytvárajú bezpečné a otvorené pracovné prostredie pre zamestnancov a podporujú hospodársky rozvoj v spoločenstvách, kde spoločnosť pôsobí. Spoločne s výrobnými a distribučnými partnermi patrí spoločnosť Coca-Cola s viac než 700 000 zamestnancami systému medzi desať najväčších zamestnávateľov sveta.
Lenka Kollerova
Account manager
M +421 902 901 610 | T +421 2 330 705 11
lenka.kollerova@neo.sk
NEOPUBLIC PORTER NOVELLI
Galvaniho 7/A, 821 04 Bratislava