Prieskum Slováci a čítanie kníh: Koľkí ich nakupujeme na internete a prečo vlastne knihy čítame?

BRATISLAVA, 24. júla 2013 (tlacovasprava.sk) – Knihy sú stále súčasťou bežného života Slovákov. Až tri štvrtiny opýtaných uviedlo, že knihy čítajú. Po knihe častejšie siahnu ženy (83%) ako muži (66%), častejšie vysokoškolsky vzdelaní  ľudia (92%) ako ľudia bez maturity (62%). Vek, región ani to, či žijeme v meste alebo na dedine, vplyv na čítanie kníh nemá.

V dnešnej dobe využívania technológií a internetu neprekvapí, že nákup cez internet (44%) začína doháňať  klasický obchod rovnako ako fakt, že si knihy v elektronickej forme sťahujeme aj z internetu (18%). Stále si však najčastejšie knihy kupujeme v  klasickom, “kamennom” kníhkupectve (49%).

TNS Slovakia
V dnešnej dobe využívania technológií a internetu neprekvapí, že nákup cez internet (44%) začína doháňať klasický obchod rovnako ako fakt, že si knihy v elektronickej forme sťahujeme aj z internetu (18%). zdroj: TNS Slovakia

Najčastejšie uvádzanými dôvodmi, prečo čítame knihy sú: “čítanie je pre mňa relax” (65%) a “čítanie je pre mňa ďalším zdrojom informácií” (55%). Kým ľudia so základným vzdelaním častejšie uvádzajú ako dôvod na čítanie to, že ich knihy inšpirujú (41%), vysokoškolsky vzdelaní zasa v knihách vidia nový zdroj informácií (68%).

O prieskume

Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu. Vzorka 500 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15 – 65 rokov z hľadiska veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja. Terénna fáza výskumu sa uskutočnila v apríli 2013.

O agentúre TNS Slovakia

Agentúra TNS Slovakia vznikla 1.1.2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact. Pre zabezpečenie maximálnej kvality služieb dodržuje pri otázkach a spracovaní údajov pravidlá a princípy týchto organizácií.
Viac informácií o spoločnosti TNS Slovakia získate na webovej stránke: http://www.tns-global.sk

O skupine TNS

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizujeme zber, analýzu a interpretáciu informácií, aby sme tak pomohli našim klientom lepšie pochopiť potreby a ciele ich zákazníkov. Poskytujeme prieskumy, rady a hlbší pohľad do segmentácie trhu, reklamy, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patríme medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Naša celosvetová sieť, ktorá pokrýva 70 krajín, poskytuje lokálnu odbornosť a poznatky, spolu s medzinárodne zhodnými informáciami a analýzami pre multinacionálne organizácie. Skupina TNS patrí do siete Kantar Group.

O Kantar Group

Kantar Group je jedna z najväčších celosvetových skupín v oblasti marketingového prieskumu a poradenstva. Zjednocuje viac ako 20 rôznych špecializovaných spoločností, medzi ktoré patrí aj sieť TNS. Skupina sa zameriava na hlavne na to, aby sa stala popredným poskytovateľom marketingových prehľadov pre globálnu obchodnú komunitu. Zamestnáva 26 500 ľudí v 80 krajinách. Kantar Group patrí do skupiny WPP Group plc.

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Zdenka Vavrovičová, Client Service Director, t: 02/ 32 366 455, e: zdenka.vavrovicova@tns-global.sk
Jana Šuľová, Marketing Assistant; t: 02/32 366 107, e: jana.sulova@tns-global.sk
http://www.tns-global.sk, http://www.tnsadexpress.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.