Pokrytie mobilným signálom už patrí podľa najnovšej štúdie medzi TOP 5 faktorov kvality života v meste

BRATISLAVA, 30. júla 2013 (tlacovasprava.sk) – Spoločnosť Ericsson (burza NASDAQ: ERIC) priniesla vo svojej najnovšej štúdii informáciu, že dobré pokrytie mobilným signálom patrí medzi TOP 5 faktorov ovplyvňujúcich kvalitu života v meste. Vyplýva to z najnovšej štúdie Ericssonu – Voice and Internet Vital to the City. Možnosť využívať svoj smartfón, či tablet bez obmedzení je tak jedným z najdôležitejších kritérií, ktoré vedú k šťastnému životu v meste.

Mobilné pokrytie dôležitejšie ako voda?

Nákupné možnosti, trhoviská, reštaurácie, kaviarne, bary a zábava sú na vrchole zoznamu, keď sa hovorí o kritériách kvality života v mestách. Sú dôvodmi, prečo sa ľudia do miest sťahujú. Novinkou v tomto zozname je však kvalita pokrytia mobilným signálom. Najnovší prieskum Ericssonu ho radí na štvrté miesto medzi faktormi, ktoré najviac ovplyvňujú kvalitu mestského života, tesne pred kvalitu a distribúciu vody, ktorá uzatvára TOP 5.

Ericsson zverejnil najnovšiu štúdiu Ericssonu – Voice and Internet Vital to the City
Ericsson zverejnil najnovšiu štúdiu Ericssonu – Voice and Internet Vital to the City

Naopak najmenšia spokojnosť vládne s praktickými vecami ako je bezpečnosť, pracovné príležitosti, zlá dopravná situácia, či problematické parkovanie alebo zabezpečenie starostlivosti o deti. Ako nedostatočné obyvatelia miest vnímajú aj to, ako mestské úrady s nimi komunikujú, či environmentálne problémy, ako napríklad znečistené ovzdušie.

Všade dobre, doma najlepšie

Vo všeobecnosti platí, že ľudia vo veľkomestách trávia polovicu času vo svojich domovoch, štvrtinu v práci alebo škole a zvyšok na iných miestach. Z tohto pohľadu je preto dôležité, aby komunikačné riešenia fungovali najmä doma a v práci. Prieskum ukázal, že v priemere je zo svojimi domácimi hlasovými aj dátovými službami spokojných 70 % obyvateľov miest. Podobne je na tom aj práca, kde je spokojných 60 % ľudí.

Keď sa však ľudia začínajú hýbať zo svojich domovov, či práce, ich spokojnosť s kvalitou mobilného pokrytia a internetu klesá. Úroveň pokrytia je horšia v parkoch, na plážach, v nákupných centrách, na športových alebo kultúrnych podujatiach.

Doprava zaostáva

Najhoršia situácia je však v doprave. Práve počas tranferov je najviac mestskej populácie nespokojnej s mobilným pokrytím, pričom ako najhoršie bolo označené metro. Situácia je v tomto ohľade najhoršia v Mexico City, Tokiu, Londýne, Paríži a New Yorku.

Lepšie dopadli hlasové služby a to predovšetkým v MHD a v lokálnych vlakoch. Úroveň internetového pokrytia však bola všeobecne hodnotená ako zlá bez ohľadu na dopravný prostriedok.

Na hlasové aj dátové služby „v pohybe“ je pritom vyvíjaný veľký tlak. Práve vtedy, cestou do práce, z práce či na výlet si väčšina ľudí pozerá e-maily, telefonuje posiela SMSky a samozrejme využíva sociálne siete. Aj preto je silný predpoklad, že práve táto oblasť mobility sa bude v budúcnosť rapídne rozvíjať.

Hlasové služby víťazia nad internetom

Štúdia Ericssonu ukazuje, že s výnimkou domovov, kde je spokojnosť s dátovými aj hlasovými službami porovnateľná, je internetové pokrytie hodnotené vždy horšie ako hlasové služby. Najväčší rozdiel nájdeme v uliciach miest, kde je to až 14 %, v tesnom závese sa držia parky, centrá miest, pláže, či autobusy MHD, kde je rozdiel v spokojnosti približne 12%.

Ericsson je popredným medzinárodným dodávateľom telekomunikačných technológií a služieb. Prostredníctvom riešení fungujúcich v reálnom čase vytvárame prepojenú spoločnosť, ktorá nám všetkým umožňuje študovať, pracovať a slobodnejšie žiť v trvalo udržateľných spoločnostiach po celom svete.
Našu ponuku tvoria služby, software a infraštruktúra informačných a komunikačných technológií určených telekomunikačným operátorom a iným odvetviam. V súčasnosti sa v sieťach od Ericssonu uskutočňuje viac než 40% celosvetovej mobilnej komunikácie a naša spoločnosť zabezpečuje servis sieti zákazníkov s viac než 2 miliardami užívateľov.

Pôsobíme v 180 krajinách a zamestnávame viac než 100 000 pracovníkov. Ericsson bol založený v roku 1876 a sídli v Štokholme vo Švédsku. V roku 2011 boli tržby našej spoločnosti 226,9 miliárd švédskych korún (35 miliárd amerických dolárov). Ericsson je zapísaný na štokholmskej burze NASDAQ OMX a newyorskej burze NASDAQ.

PRE VIAC INFORMÁCIÍ PROSÍM KONTAKTUJTE:

Ericsson Corporate Public & Media Relations
Phone: +46 10 719 69 92
E-mail: media.relations@ericsson.com

Ericsson Investor Relations
Telefon: +46 10 719 00 00
E-post: investor.relations@ericsson.com

PRAM Consulting s.r.o.
Viktor Škulec
Tel.: +421 2 5939 6200
Mobil: + 421 917 654 602
e-mail: viktor.skulec@pram.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.