Už sme sa s vami podelili o názory, ako napísať kvalitnú tlačovú správu či na tému aké najväčšie chyby robia PR agentúr pri komunikácii s novinármi. Teraz sa pozrime na tlačové správy z druhej strany pomyselnej informačnej frontovej línie – chyby totiž pri práci s informáciami od mediálnych oddelení firiem robia aj samotní novinári! A ako sa môžete z nasledujúceho zoznamu sami presvedčiť, nie je ich zrovna málo… Našim výčitkám sme dali podobu siedmich hriechov – nie sú síce smrteľné v ich pôvodnom význame, ale pravdou je, že mnohé z nich už pochovali nejednu kvalitnú tlačovú správu.
Pýcha (latinsky: Superbia)
Novinári si často myslia, že tlačová správa je viac reklama ako správa. Navyše ju podľa nich tvoria ľudia, ktorí so správami pracovať nevedia a berú peniaze len za šírenie mediálneho a akéhosi marketingového posolstva.
Lakomstvo (latinsky: Avaritia)
Môže mať viaceré podoby. Niekedy novinár pri zaradení do rubriky radšej uprednostní SVOJU autorskú správu, ako by mal použiť LEPŠIU tlačovú správu alebo aspoň informácie z nej. A argument pre jeho šéfa? Moja správa bola aspoň autorská, tá druhá bola určená všetkým.
Závisť (latinsky: Invidia)
Ruku na srdce, novinári: Mnohí z vás v duchu tak trochu závidíte ľuďom z PR agentúr. Myslíte si, že majú lepšie platy, pohodovejšiu robotu a určite aj menej stresu. Názor zmenia len tí, čo si to vyskúšajú. Každý džob má svoje pozitíva aj negatíva.
Hnev (latinsky: Ira)
Prečo si ja musím všetky informácie krvopotne zháňať, kým iní ich majú na podnose a ešte aj dostanú zaplatené, ak z nich zoštylizujú správu? Uznáte, milí žurnalisti, že hnev vyplývajúci z rozdielnosti zamestnanca PR agentúry a investigatívneho novinára je úplne scestný…
Smilstvo (latinsky: Luxuria)
Možno nie zrovna smilstvo, ale znásilňovanie je častým sprievodným javom pri práci novinárov s tlačovými správami. Prečo mnohí z vás potrebujú za každú cenu upravovať a vylepšovať text zaslaný PR agentúrou alebo tlačovým oddelením?
Obžerstvo (latinsky: Gula)
Niekedy bolo napísanie článku skutočne drinou. Od fotografie až po priamu reč si museli novinári všetko zháňať sami. Akú-takú pomoc ponúkali len tlačové agentúry. Dnes, v dobe internetu, sú žurnalisti prežratí informáciami. Topia sa v nich, prehrabujú sa v stovkách zdrojoch a vyberajú len tie najlahodnejšie sústa. Prekvapí niekoho, že sa tlačové správy objavujú v tejto veľkej informačnej žranici až ako posledný či predposledný chod?
Lenivosť (latinsky: Acedia)
Novinári 90 percent tlačových správ vôbec neotvoria – a často iba pre ich vlastnú lenivosť. Mnohé správy pritom skrývajú kvalitne spracované, užitočné a občas aj objavné informácie, ktoré by ich čitatelia privítali.
Juri Kuchár, www.tlacovasprava.sk
Viac o vzťahu PR a médií aj tu: Aké najväčšie chyby robia PR agentúry pri práci s novinármi
.
Vytočili sme Vás? Nesúhlasíte s týmto článkom? Sťažujte si, a – pridajte komentár dole 🙂
Diskutujte aj TU.