*
článok
Médiá & Internet, TLAČOVÉ SPRÁVY

Prieskum TNS: Prečo podľa vás ešte ľudia na Slovensku čítajú a kupujú noviny?

BRATISLAVA, 8. augusta 2013 (tlacovasprava.sk) – Ako by ste charakterizovali ľudí, ktorí si dnes kupujú v stánku noviny, čítajú si noviny alebo ich predplácajú? Čo si myslíte, čo ich na tom najviac baví? Čo na tom majú radi? Takúto otázku sme položili 500 Slovákom a vyjadrili sa nasledovne.

Na prvé miesto si našinec spája ľudí, ktorí ešte aj dnes čítajú noviny, s klasickou vôňou, šuchotaním papiera, pohodlím držať papier v ruke a najmä so zvykom. Takto sa vyjadrila takmer polovica respondentov (45%). Podľa nich, títo ľudia veľmi radi čítajú a preferujú pohodlné čítanie, môžu sa kedykoľvek k textu vrátiť, prečítať v kľude, majú noviny poruke hocikedy a hocikde. Jednocho stará klasika a zvyk víťazia. Takto vidí dnešného čitateľa novín najmä naša stredná produktívna generácia, t.j. ľudia vo veku 30-49 rokov.

Ako by ste charakterizovali ľudí, ktorí si dnes kupujú v stánku noviny, čítajú si noviny alebo ich predplácajú? (v %) TNS Slovakia, apríl 2013, N=500

Ako by ste charakterizovali ľudí, ktorí si dnes kupujú v stánku noviny, čítajú si noviny alebo ich predplácajú? (v %)
TNS Slovakia, apríl 2013, N=500

Ako druhý najčastejšie sa vyskytujúci dôvod na kúpu novín je snaha byť lepšie informovaní (23%). Ľudia, ktorí čítajú tlač, chcú byť medzi prvými, čo sa niečo dozvedia, chcú mať prehľad, šírší obzor, čerstvé informácie. “Veľmi pekne to vyjadril jeden z respondentov prieskumu: Čítanie novín podporuje lepšie pochopiť súvislosti dnešnej doby”, hovorí Tatiana Böhmerová, Client Partner Senior pre mediálny biznis v TNS Slovakia. Ak sa pýtame našich najstarších obyvateľov z prieskumu (50 rokov a viac) o tom, čo si myslia o ľuďoch, ktorí dnes čítajú noviny, práve toto je argument, ktorý ich napadne ako prvý. Zjavne je to aj dôvod na kúpu novín práve pre túto staršiu generáciu.

Necelých 16% Slovákov si nevie vybaviť žiaden dôvod, prečo ľudia dnes kupujú noviny. A takmer 13% ľudí si myslí, že dnešní kupujúci novín sú najmä ľudia, ktorí hľadajú v novinách zábavu, teda senzácie, krížovky, relax, inzeráty, pikošky zo spoločenského diania či klebety. Myslia si to najmä ženy a naša najmladšia generácia do 30 rokov. Na záver, necelé 4% opýtaných napadlo, že títo ľudia asi nemajú internet.

O agentúre TNS Slovakia

Agentúra TNS Slovakia vznikla 1.1.2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact. Pre zabezpečenie maximálnej kvality služieb dodržuje pri otázkach a spracovaní údajov pravidlá a princípy týchto organizácií.

O skupine  TNS
TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizujeme zber, analýzu a interpretáciu informácií, aby sme tak pomohli našim klientom lepšie pochopiť potreby a ciele ich zákazníkov. Poskytujeme prieskumy, rady a hlbší pohľad do segmentácie trhu, reklamy, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Patríme medzi lídrov v oblasti poskytovania sociálnych a politických prieskumov. Naša celosvetová sieť, ktorá pokrýva 70 krajín, poskytuje lokálnu odbornosť a poznatky, spolu s medzinárodne zhodnými informáciami a analýzami pre multinacionálne organizácie. Skupina TNS patrí do siete Kantar Group.

O Kantar Group
Kantar Group je jedna z najväčších celosvetových skupín v oblasti marketingového prieskumu a poradenstva. Zjednocuje viac ako 20 rôznych špecializovaných spoločností, medzi ktoré patrí aj sieť TNS. Skupina sa zameriava hlavne na to, aby sa stala popredným poskytovateľom marketingových prehľadov pre globálnu obchodnú komunitu. Zamestnáva 26 500 ľudí v 80 krajinách. Kantar Group patrí do skupiny WPP Group plc.

Pre ďalšie informácie kontaktujte, prosím:

Tatiana Böhmerová, Client Partner Senior; t: 02/32 366 456,
e: tatiana.bohmerova@tns-global.sk

Jana Šuľová, Marketing Assistant; t: 02/32 366 107, e: jana.sulova@tns-global.sk
http://www.tns-global.sk, http://www.tnsadexpress.sk

Komentáre

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: