Ericsson: 10 najočakávanejších spotrebiteľských trendov v oblasti mobilných technológií na rok 2014 (GRAFIKA)

BRATISLAVA, 10. januára 2014 (tlacovasprava.sk) – Ericsson identifikoval desiatku najdôležitejších spotrebiteľských trendov v oblasti mobilných technológií pre rok 2014. Predpoveď zostavilo výskumné centrum Ericsson ConsumerLab, ktoré sa výskumom ľudských hodnôt, chovania, spôsobmi využívania produktov a služieb v rámci informačných a komunikačných technológií, zaoberá už 15 rokov. Ročne Ericsson ConsumerLab osloví viac ako 100 000 ľudí z viac ako 40 krajín po celom svete.

1. Aplikáce zmenia celú spoločnosť – Aplikácie sú pre používateľov smartfónov dôležitejšie než to, aký typ telefónu majú. Spotrebitelia chcú využívať aplikácie vo všetkých oblastiach osobného a pracovného života, či už je to nakupovanie, starostlivosť o rodinu a blízkych alebo napríklad komunikáciu s úradmi.

Ericsson ConsumerLab identifikoval najdôležitejšie spotrebiteľské trendy v oblasti mobilných technológií pre rok 2014
Ericsson ConsumerLab identifikoval najdôležitejšie spotrebiteľské trendy v oblasti mobilných technológií pre rok 2014

2. Ľudské telo ako prístupové heslo – 52 % používateľov smartfónov deklaruje, že chce využívať biometrické alternatívy namiesto klasického hesla, 48 % z nich preferuje očný sken na odomknutie zariadenia. Celkovo 74 % používateľov očakáva, že v roku 2014 budú hlavným prúdom medzi smartfónmi biometrické zariadenia.

3. Naše telo v číslach – Krvný tlak, pulz, naše kroky – to je len zopár príkladov toho, čo nám v stále väčšej miere umožňujú merať mobilné zariadenia. 40 % používateľov smatfónov má záujem, aby telefón monitoroval všetky ich biologické a fyziologické procesy a pohyby.

4. Pokrytie internetom očakávame všade – počet čiarok na smartfóne už nezaručuje kvalitu signálu. Používatiela si začínajú uvedomovať, že to čo stačí pre telefonovanie a SMSky, už nemusí byť dostatočné pre pohodlné surfovanie na webe. Aj preto očakávajú, že sa kvalita pokrytia mobilným signálom bude zvyšovať. To vytvorí tlak na operátorov a ich služby.

5. Smartfóny pomôžu znížiť digitálnu priepasť – smartfóny sú dnes dostupné prakticky každému. Drahé zariadenia pre využívanie internetových služieb teda už nie sú potrebné. Celkovo 51 % všetkých spotrebiteľov uvádza, že ich telefón je pre nich najdôležitejšou technológiou a pre mnohých z nich sa stáva primárnym nástrojom na využívanie internetu.

6. Na webe budeme opatrnejší a múdrejší – napriek tomu, že 56 % všetkých používateľov internetu znepokojuje miera ochrany ich súkromia, len 4 % z nich tvrdí, že budú internet v budúcnosti používať menej. Namiesto toho sa spotrebitelia budú viac vzdelávať v bezpečnosti a ochrane súkromia v online priestore a budú opatrnejšie narábať zo svojimi osobnými dátami.

7. Video on Command – napriek tomu, že sa stále zväčšuje výber toho, čo chceme sledovať, naša voľba bude stále viac ovplyvňovaná našimi priateľmi a komunitami. 38 % respondentov tvrdí, že sleduje videá doporučené priateľmi. Tento trend bude pri zrýchlovaní internetového pripojenia neustále narastať.

8. Prehľad o dátovej spotrebe – 48 % spotrebiteľov už teraz používa aplikácie, aby lepšie pochopili svoju spotrebu dát. Kým 38 % chce poznať koľko dát spotrebuje, 28 % chce kontrolovať, či boli dáta operátorom účtované správne. 35 % spotrebiteľov ich sleduje, aby neprekročili svoj dátový limit. 37 % používateľov aplikáciami kontroluje rýchlosť svojho pripojenia.

9. Senzory budú všade – interaktívne internetové služby sú v našich životoch dnes úplne bežné. Spotrebitelia preto očakávajú, že rovnako interaktívne bude aj naše fyzické okolie. Senzory rozoznávajúce tváre, ŠPZtky áut, dopravné značky, interaktívne odporúčania nákupných či reštauračných možností atď., sa stanú súčasťou nášho každodenného života. 60 % majiteľov smartfónov verí, že do roku 2016 budú snímače prítomné všade.

10. Spustiť, zastaviť a neskôr pokračovať v sledovaní inde – zo zvyšovaním kvality a rýchlosti mobilného internetového pripojenia a penetrácie mobilných zariadení rapídne narastie aj ponuka video obsahu na internete. Prinesie to zmeny v spôsobe sledovania televízie aj video obsahu, ktorý bude smerovať stále viac do mobilných zariadení. Rásť bude aj dopyt po riešeniach, ktoré umožňujú pokračovať v sledovaní TV programu či filmu inde a na inom zariadení. A to presne z miesta, posledného zastavenia.

Celá štúdia na stiahnutie: Ericsson: 10 hot consumer trends for 2014

.

Ericsson je popredným medzinárodným dodávateľom telekomunikačných technológií a služieb. Prostredníctvom riešení fungujúcich v reálnom čase vytvára prepojenú spoločnosť, ktorá umožňuje študovať, pracovať a slobodnejšie žiť v trvalo udržateľných spoločnostiach po celom svete.

Ponuku Ericssonu tvoria služby, software a infraštruktúra informačných a komunikačných technológií určených telekomunikačným operátorom a iným odvetviam. V súčasnosti sa v sieťach od Ericssonu uskutočňuje viac než 40% celosvetovej mobilnej komunikácie, spoločnosť zabezpečuje servis sietí s viac než 2 miliardami používateľov.

Ericsson pôsobí v 180 krajinách a zamestná viac než 100 000 pracovníkov. Spoločnosť bola založená v roku 1876 a sídli v Štokholme vo Švédsku. V roku 2011 tržby Ericssonu dosiahli 226,9 miliárd švédskych korún (35 miliárd USD). Ericsson je zapísaný na štokholmskej burze NASDAQ OMX a newyorskej burze NASDAQ.

Fotogaléria:

PRE VIAC INFORMÁCIÍ PROSÍM KONTAKTUJTE:

Ericsson Corporate Public & Media Relations
Phone: +46 10 719 69 92
E-mail: media.relations@ericsson.com

Ericsson Investor Relations
Telefon: +46 10 719 00 00
E-post: investor.relations@ericsson.com

PRAM Consulting s.r.o.
Viktor Škulec

Tel.: +421 2 5939 6200

Mobil: + 421 917 654 602
E-mail: viktor.skulec@pram.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.