Lyžovačka, prázdniny, akcia: Nikon ponúka tipy, ako fotografovať v zime (FOTO)

BRATISLAVA, 21. februára 2014 (tlacovasprava.sk) – Túžite po skvelých akčných záberoch z lyžovačky, fotení adrenalínových kúskov na snowboarde či jednoducho chcete zachytiť radosť svojich potomkov pri sánkovaní a guľovačke?  Pokrok sa nevyhýba ani fototechnike a nádherné snímky radovánok na snehu vám dnes umožnia robiť už amatérske zrkadlovky. Ako na to?

Šport nefotia len profíci

Športová fotografia je všeobecne pomerne náročný žáner vyžadujúci isté technické vybavenie, neznamená to však, že je vyhradená len profesionálom. Predpokladom pre ostré akčné fotky zo zimnej dovolenky je v každom prípade rýchlosť – či už sa týka zaostrovania, reakčného času spúšte alebo rýchleho sériového snímania. Kvalita samotného tela fotoaparátu však nestačí, veľkú úlohu hrá aj optimálny objektív.

Pre nastavenie expozičného času je najvhodnejšia clonová automatika (S). Odporúčaná hodnota času záleží na rýchlosti a smere pohybu, pre ostré zachytenie pohybu sa odporúča aspoň 1/500 s., lepšie však 1/1000 s. a kratší.
Pre nastavenie expozičného času je najvhodnejšia clonová automatika (S). Odporúčaná hodnota času záleží na rýchlosti a smere pohybu, pre ostré zachytenie pohybu sa odporúča aspoň 1/500 s., lepšie však 1/1000 s. a kratší.

Pri snímaní akcie, napríklad na zjazdovke, najviac využijete teleobjektívy s veľkým priblížením, pri snímaní extrémnych športov z tesnej blízkosti však môžete oceniť napríklad aj 180° záber rybieho oka,“ radí školiteľ spoločnosti Nikon Filip Barták. Na kratšie vzdialenosti odporúča používať aj externý blesk, ktorý pomôže nielen v zlých svetelných podmienkach, ale aj pri snímaní v protisvetle či na presvetlenie tieňov.

Je to aj o nastaveniach

Fotografujete dynamickú akciu, potrebujete teda, aby zaostrovanie sledovalo pohybujúci sa objekt. Najlepšie je napevno nastaviť kontinuálne zaostrovanie AF-C (continuous-servo).

Pre nastavenie expozičného času je najvhodnejšia clonová automatika (S). Odporúčaná hodnota času záleží na rýchlosti a smere pohybu, pre ostré zachytenie pohybu sa odporúča aspoň 1/500 s., lepšie však 1/1000 s. a kratší.

Nastavte si správnu expozíciu a vyváženie bielej, pretože fotoaparáty majú tendenciu na snehu fotografie podexponovať a sneh vám tak môže miesto bielej hrať vo všetkých odtieňoch sivej či modrastej. Urobte si niekoľko skušobných záberov a použite korekciu expozície, typicky na hodnotu + 1 až +2 EV.

Fotogaléria:

Ďalšie dobré tipy pre fotenie v zime

– Nezabúdajte, že amatérske zrkadlovky nie sú vodotesné, preto ich v zime musíte chrániť pred snehom. Na telo si kúpte si ochranný plášť, prednú šošovku objektívu je dobre chrániť filtrom. Ak ste aktívny športovec, prepravujte techniku starostlivo zabalenú a chránenú v batohu vhodnom pre športové aktivity. Okrem techniky doň zmestíte aj osobné veci.

Digitálnej technike mínusové teploty problém nerobia. Môže však klesnúť kapacita akumulátorov, je preto dobré mať so sebou náhradu. Aby sa pre fotografovanie nestalo trápením ani pre vás, nezabudnite na teplé oblečenie.

Pri prechode zo zimy do tepla počkajte, kým sa teplota techniky v brašni postupne nevyrovná teplote v miestnosti. Inak na chladných častiach kondenzuje vzdušná vlhkosť, ktorá by mohla poškodiť elektroniku.

– Pri sériových záberoch urobíte poľahky stovky záberov, preto myslite na dostatočnú kapacitu pamäťových kariet. Nebojte sa experimentovať, prinajhoršom nepodarené zábery vymažete. Nebuďte smutní, ak sa vám niečo nepodarí. Nie všetko sa dá nafotiť.

Katarína Ofúkaná
Media & Communication Consulting, spol.s r.o.
Liptovská 2/A, P.O.Box 159 ▪ 820 05 Bratislava 25
Tel.č./fax: + 421 2 53 41 00 85
Mobil: +421 948 240 280

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.