Slovenská pošta zverejnila výsledky hospodárenia za rok 2013, po rokoch je v čiernych číslach

BRATISLAVA, 11. apríla 2014 (tlacovasprava.sk) – Ambíciu, ktorú si stanovilo vedenie Slovenskej pošty, sa podarilo naplniť. Spoločnosť po rokoch stratového hospodárenia dosiahla za rok 2013  zisk vo výške takmer 4,4 mil. EUR pred zdanením, čo predstavuje vzhľadom na odloženú daň 2,1 mil. EUR po zdanení. Pritom ešte za rok 2012 sa pohybovala na úrovni straty 2,9 milióna EUR po zdanení.

Spoločnosť vzhľadom na realizované ozdravné opatrenia počíta na nasledujúce roky s vyrovnaným hospodárením, avšak s cieľom dosiahnuť zisk. „Pre roky 2013/2014/2015 sme si naplánovali v rámci podnikateľského plánu vyrovnané hospodárenie. Pre nás je podstatné, aby sme nevytvárali dlh a udržali zamestnanosť, ktorá vytvára pozitívny vplyv aj na štátny rozpočet. Naším cieľom je dostať spoločnosť dlhodobo do pozitívnych čiernych čísel,“ informuje Tomáš Drucker, generálny riaditeľ Slovenskej pošty a zároveň dodáva: „Chceme si vytvoriť priestor aj na to, aby sme mohli investovať do našich pobočiek, pracovných prostriedkov a samozrejme do ohodnotenia zamestnancov. Už v uplynulom roku sme realizovali zvýšenie miezd a investovali sme takmer 4,2 milióna EUR do mimoriadnych opráv.“

Výnosy z hospodárskej činnosti dosiahli v minulom roku 314 miliónov EUR, čo je v porovnaní s rokom 2012 viac o 6 %-ný nárast. Zásadný vplyv na pozitívne hospodárenie mali predovšetkým výnosy v zmluvných zásielkových službách a finančných službách.

Spoločnosti sa podarilo zlepšiť hospodárenie aj vďaka programu zmien, ktorý má umožniť transformáciu spoločnosti v celej škále služieb a vnútorných procesov, pri vytvorení nových oblastí poskytovaných služieb.

Pozitívny rok 2013

Prioritou pošty je skvalitňovanie retailových služieb, to znamená transformácia pobočiek do univerzálnej pobočkovej siete, ktorá bude schopná poskytovať služby širšieho rozsahu.

SP chce postupne rozvíjať okrem poštových a peňažných služieb aj nové služby v oblasti finančníctva, poisťovníctva, telekomunikácií, energetiky ako aj moderné elektronické služby. Spoločnosť chce priblížiť služby štátu k občanovi, prostredníctvom vytvárania integrovaných obslužných miest na pobočkách, kde si už dnes zákazníci môžu vybaviť napríklad výpis z obchodného registra.

Zároveň spoločnosť pripravuje spustenie služby vydávania listu vlastníctva v spolupráci s ÚGKaK a MV SR, ako aj službu vydávania výpisu a odpisu  z registra trestov v spolupráci s Generálnou prokuratúrou. Tieto služby plánuje SP spustiť v mesiacoch máj-júl tohto roka.

Záujem občanov o poskytovanie týchto služieb sa neustále zvyšuje. Aj z tohto dôvodu sme od júla 2013 rozšírili počet integrovaných obslužných miest o ďalších 201 pracovísk vo viac ako 100 mestách geograficky rovnomerne rozmiestnených po Slovensku, pričom v tomto roku plánujeme ich ďalšie rozširovanie.

SP v minulom roku úspešne realizovala aj spoluprácu s Ticket portálom a o služby Ticketingu na poštách zaznamenala výrazný záujem.

V minulom roku SP naštartovala aj úspešnú spoluprácu so spoločnosťou SPP – distribúcia, a.s. Zamestnanci pošty vykonali viac ako 62 tisíc fyzických odpočtov v 28 mestách a pri vyhodnotení spolupráce sme zaznamenali viac ako 96% úspešnosť. V začatej spolupráci pokračuje spoločnosť aj v tomto roku a verí, že rozširovanie služieb je tou správnou cestou, ktorá posilňuje dôveryhodnosť, rozpoznateľnosť značky a v konečnom dôsledku pomáha pri dosahovaní pozitívneho hospodárenia. Slovenská Pošta má ambíciu byť dominantným hráčom v oblasti odpočtov a door-to-door služieb.

Na konci roku 2013 SP bola udelená cena Víťaza národnej ceny za kvalitu SR za rok 2013 po tom, ako predchádzajúce 2 roky táto cena nebola udelená žiadnej spoločnosti.

O spoločnosti:

Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a 1. októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. Slovenská pošta je popredným poskytovateľom moderných komunikačných, distribučných a platobných služieb na domácom trhu, s vytvorenými logistickými podmienkami na podnikanie v strednej a východnej Európe. Spoločnosť je dôveryhodnou inštitúciou, ktorá zohľadňuje meniace sa potreby zákazníkov a ponúka nové produkty a komplexné riešenia s pridanou hodnotou a vysokou kvalitou. Disponuje najrozsiahlejšou pobočkovou infraštruktúrou s viac ako 1540 poštami. Ratingová agentúra Moody´s udelila Slovenskej pošte v roku 2006 rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. Odvtedy sa rating spoločnosti nemení a jeho výhľad je naďalej stabilný. Spoločnosť garantuje profesionalitu a kvalitu služieb na základe čoho v roku 2008 získala Certifikáty manažérstva kvality a environmentálneho manažérstva zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001:2001 a STN EN ISO 14001:2005. Slovenská pošta je taktiež držiteľom prestížnej ceny HR Gold za inovatívny projekt v personalistike.

Kontaktné údaje:
Stanislava Pondelová
Hovorkyňa, Slovenská pošta, a. s.
Tel.: +421  903 130 571
E-mail: pondelova.stanislava@slposta.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.