*
článok
Móda & Fashion, Obchod, TLAČOVÉ SPRÁVY

Pozrite si nové oblečenie personálu dm drogerie markt od slovenských dizajnérov a výrobcov (FOTO)

BRATISLAVA, 12. decembra 2014 (tlacovasprava.sk) – S cieľom odlíšenia pracovníkov dm od bežných zákazníkov a dosiahnutia tak lepšej orientácie v predajniach nájdete už tento týždeň zamestnancov na filiálkach dm v novom pracovnom oblečení. Oblečenie je špecifické aj tým, že nejde o klasický pracovný odev vybraný z koncernovej ponuky, ale bolo navrhnuté špeciálne pre podmienky slovenskej dm a zároveň je vyrábané na Slovensku.

V ponuke sú  tričká v troch farebných úpravách, aby si každý zamestnanec vybral také, v akom sa bude cítiť najpohodlnejšie. Medzi farbami sa objavujú aj odtiene typické pre logo dm, tričko však nimi nie je podmienené. Jeho predný diel je rozčlenený, v spodnej časti je natlačený vzor, ktorý je inšpirovaný logom dm drogerie markt. Logo sa nachádza na zadnej strane trička, ako aj na ľavom rukáve. Strih trička je jednoduchý a predĺžený, aby sa zamestnanci pri práci cítili pohodlne.

V ponuke sú tričká v troch farebných úpravách, aby si každý zamestnanec vybral také, v akom sa bude cítiť najpohodlnejšie. Medzi farbami sa objavujú aj odtiene typické pre logo dm, tričko však nimi nie je podmienené.

Víťaznou dizajnérkou pre nové tričká sa stala Mgr. art. Michaela Bednárová. Ich dizajn je navrhnutý tak, aby sa na prvý pohľad odlíšili od bežného oblečenia. Pracovník filiálky musí byť totiž dobre viditeľný, aby mohol byť zákazníkovi nápomocný. Preto dm siahla po sýtych a výrazných farbách. Zaujímavosťou je, že toto firemné oblečenie bolo vyrobené na Slovensku. Na výrobu tričiek bol oslovený projekt Kutika, ktorého hlavným sídlom je obec Gemer a ktorý bol založený s cieľom podporiť vznik pracovných miest v regióne s vysokou nezamestnanosťou.

Spoločnosť dm drogerie markt sa tak stala súčasťou výnimočného projektu, ktorý môže priniesť nové chápanie výroby na slovenskom pracovnom trhu.

Na počiatku bola myšlienka obliecť pracovníkov filiálok dm do pracovného oblečenia, v ktorom sa budú cítiť komfortne, príjemne, atraktívne, a zároveň bude zachovaná plná funkčnosť odevu s prihliadnutím na typ práce. Po testovaní pracovného oblečenia z ponuky rakúskej dm, ktoré si v rámci koncernu môžu objednať všetky krajiny, v ktorých má spoločnosť filiálky, prevládla medzi zamestnancami myšlienka vytvoriť originálny slovenský model nového pracovného odevu.

Po viacerých stretnutiach s rôznymi dizajnérkami a firmami, ktoré sa zaoberajú tvorbou návrhov, šitím alebo predajom pracovného oblečenia, dm najviac upútali návrhy tričiek Mgr. art. Michaely Bednárovej, a to svojou nadčasovosťou, farebnosťou, originálnym zapracovaním časti firemného loga do potlače každého modelu, ako aj výbornou kvalitou materiálu a vypracovania.

Dizajn

Dizajn trička je navrhnutý tak, aby sa na prvý pohľad odlíšilo od bežného oblečenia. Zamestnanec na filiálke musí byť v prvom rade viditeľný, aby mohol byť zákazníkovi nápomocný. Preto sa siahlo po sýtych a výrazných farbách. V ponuke sú  tričká v troch farebných úpravách, aby si každý zamestnanec vybral také, v akom sa bude cítiť najpohodlnejšie. Medzi farbami sa objavujú aj odtiene typické pre logo dm, tričko však nimi nie je podmienené. Jeho predný diel je rozčlenený, v spodnej časti je natlačený vzor, ktorý je inšpirovaný logom dm drogerie markt. Logo sa nachádza na zadnej strane trička, ako aj na ľavom rukáve. Strih trička je jednoduchý a predĺžený, aby sa zamestnanci pri práci cítili pohodlne.

V novom dizajne je pripravený aj pánsky variant trička, ktorý je modrej farby a obsahuje detaily použité na dámskych modeloch. K tričkám dostanú zamestnanci aj tmavomodrý svetrík s logom dm, ktorý im poslúži v chladnejších zimých mesiacoch. Tento svetrík je ako jediný model zo série nového pracovného oblečenia vybraný z ponuky rakúskej dm.

Naše nové pracovné oblečenie sa nám veľmi páči. Je sviežo ženské, zároveň aj športovo-elegantné, veselé a pestrofarebné. Toto všetko našich zákazníkov upútava, a preto naň reagujú veľmi pozitívne. Sme dobre viditeľné, takže nesplývame so zákazníkmi a rýchlo nás nájdu. Tí odvážnejší nás aj pochvália, že v ňom vyzeráme dobre,“ povedala Jana Kurucová, vedúca filiálky v OC Central v Bratislave.

S cieľom odlíšenia pracovníkov dm od bežných zákazníkov a dosiahnutia tak lepšej orientácie v predajniach nájdete už tento týždeň zamestnancov na filiálkach dm v novom pracovnom oblečení.

S cieľom odlíšenia pracovníkov dm od bežných zákazníkov a dosiahnutia tak lepšej orientácie v predajniach nájdete už tento týždeň zamestnancov na filiálkach dm v novom pracovnom oblečení.

Mgr. art. Michaela Bednárová

Vyštudovala textilný dizajn na Vysokej škole výtvarných umení. Počas školy absolvovala stáž vo Fínsku, kam sa vrátila aj na absolventskú prax po ukončení štúdia. Fínsko veľmi ovplyvnilo jej smerovanie. Už počas absolventskej stáže začala s produkciou vlastných nápadov, z ktorých sa neskôr vykľula jej značka Puojd. Hlavnou ideou, s ktorou pracovala, bolo vytvorenie vkusného a pozitívne vnímaného slovenského suveníru. Začínala jednoduchými kúskami oblečenia a doplnkov, neskôr sa Puojd rozšíril o celistvé kolekcie s rôznymi témami. Okrem vlastnej umeleckej tvorby vytvára aj dizajn priamo na mieru podľa požiadaviek.

„Pre dizajnéra je vždy najväčším potešením, keď svoju prácu môže vidieť v bežnom živote. Dizajn je hlavne o funkcii a v prípade tejto zákazky bolo potrebné splniť hneď niekoľko parametrov, ktoré je v dnešnej dobe celkom ťažké zladiť. Je veľmi ťažké nájsť prienik kvality, ceny a originality, keďže slovenský priemysel sa ocitol v troskách a väčšina produkcie, najmä ázijskej, sa sústredí na množstvá, čo zákonite znižuje kvalitu. Po niekoľkoročných hľadaniach som toto prepojenie v rámci svojej tvorby našla a stále sa snažím vytvárať nové a nové príležitosti. Jednou takou príležitosťou pre kvalitnú slovenskú produkciu je aj začínajúca dielňa Kutika v obci Gemer, kde vznikol sociálny projekt zameraný na krajčírske tradície regiónu. Tričká dm vznikajú pod rukami šiestich šikovných ľudí, ktorí by inak v regióne s vysokou nezamestnanosťou nemali možnosť práce. Sú to ľudia, ktorí si svoju prácu nesmierne vážia, a preto je výsledná kvalita neporovnateľne vyššia ako v bezmennej ázijskej továrni. Verím, že s výsledkom budú spokojní zamestnanci a že tričká ocenia aj zákazníci,“ povedala na margo spolupráce s dm Michaela Bednárová.

Kutika ‒ nová šanca pre región

Projekt Kutika, ktorého hlavným sídlom je obec Gemer, bol založený s cieľom podporiť vznik pracovných miest v regióne s vysokou nezamestnanosťou a zároveň využiť potenciál kvalifikovanej pracovnej sily. Tento projekt sa má stať modelom pre aspoň čiastočnú revitalizáciu tohto regiónu a budovanie nového sebavedomia tu žijúcich ľudí. V obci bola vybudovaná krajčírska dielňa, ktorá bola vybavená modernou technikou na vykonanie najrôznejších prác s textilným materiálom. Dnes v dielni Kutika pracuje šesť zamestnancov pod dohľadom profesionálnych návrhárov ako Michaela Bednárová a Lenka Sršňová. Projekt Kutika funguje v súčasnosti ako malá manufaktúra, ktorej dlhodobým cieľom je vytvorenie značky podľa vzoru veľkých značiek ako Desigual alebo Lʼoccitane, ktoé taktiež vzišli z regionálnych a etnických tradícií. Tvorcom projektu záleží na tom, aby vzťahy medzi zamestnancami, ich rodinami a okolím boli pozitívne naladené. Hlavnú motiváciu má predstavovať jednak dôstojné zaobchádzanie s pracovníkmi, súčasťou čoho je, samozrejme, aj dôstojná základná odmena, ale okrem toho aj pocit spolupatričnosti a hrdosti na svoj vlastný produkt. Práve tieto motivačné metódy tvoria základ modelu, ktorý môže fungovať aj v iných výrobných oblastiach. Medzi prvé výsledky práce v dielni Kutika patria tričká vyrobené pre zamestnancov dm. Spoločnosť dm sa tak stala súčasťou výnimočného projektu, ktorý môže priniesť nové chápanie výroby na slovenskom pracovnom trhu.

Fotogaléria:

dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness s 3 064 filiálkami v Európe. Spoločnosť bola založená v roku 1973 v Nemecku. Na Slovensku otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva 1 070 pracovníkov v 132 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 12 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, ktorá stavia zákazníka na prvé miesto svojich záujmov. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.

Pre ďalšie informácie kontaktujte:
Iveta Haulíková
everyvent s.r.o.
tel.: 0905 168 651
e-mail: haulikova@everyvent.sk

Komentáre

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: