*
článok
Telekom & Pošta, TLAČOVÉ SPRÁVY

Slovenská pošta: Výpis z listu vlastníctva vybavíte na ďalších 144 pobočkách

BRATISLAVA, 11. februára 2015 (tlacovasprava.sk) – Slovenská pošta opäť rozširuje počet pracovísk, ktoré poskytujú elektronické služby štátu. Výpis z Listu vlastníctva, ktorý si občania doteraz mohli vybaviť na pilotných 12 IOM pracoviskách (Integrované obslužné miesta), si klienti môžu od februára tohto roka vybaviť už na ďalších 144 poštách.

„Chceme funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou plánujeme aj v spolupráci so štátom maximálne priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru,” vysvetlil generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.

Zákazník si tak už dnes môže pod jednou strechou na pošte vybaviť viacero „nepoštových“ služieb, ako napríklad výpis z Obchodného registra na právne účely, výpis z Registra trestov a odpis Registra trestov.

Benefitom pre občanov je to, že služby sú elektronické a sú poskytované z jedného miesta. Občan tak ušetrí cestovné náklady a  čas, ktoré by inak potreboval na vycestovanie, aby si danú službu vybavil na viacerých úradoch. Takto si tieto služby môže vybaviť priamo na svojej pošte.

Ako si vybavíte Výpis z listu vlastníctva na pošte

– stačí, ak občania o službu ústne požiadajú na IOM (Integrované obslužné miesto) pracovisku na vybranej pošte a predložia občiansky preukaz
všetky ostatné náležitosti/formality vybaví IOM pracovník za občana
– občan si nemusí pamätať číslo LV, vie ho získať na základe asistencie pracovníka IOM
– výpis z Listu vlastníctva dostane občan na ďalší pracovný deň. SP ho zašle občanovi buď na jeho adresu prípadne ho bude o vybavení informovať na základe elektronickej notifikácie (sms/email) a občan si výpis z LV príde vyzdvihnúť na poštu

Od marca 2015 plánujeme službu Výpis z listu vlastníctva poskytovať na ďalších 144 poštách. Klienti si ju tak budú môcť vybaviť spolu už na 300 IOM pracoviskách rovnomerne rozmiestnených po Slovensku.

Štatistiky

Už doterajšie poskytovanie elektronických služieb štátu nám potvrdilo, že o tieto služby je veľký záujem.  Svedčí o tom napríklad medzimesačný nárast poskytovania Výpisov z listov vlastníctva na 12 pilotných pracoviskách. Kým v júni 2014 sme občanom poskytli 166 výpisov z LV, koncom roka, v decembri 2014, to bolo už 491 výpisov.

Službu Výpis z registra trestov sme spustili len v júli minulého roka a za prvý mesiac sme občanom na 12-tich poštách poskytli 855 výpisov z Registra trestov, v auguste to bolo 1527 a v septembri 2166. Po tom, ako sme od novembra 2014 rozšírili počet pracovísk na 300, početnosti ešte stúpli. V decembri 2014 sme poskytli 7 307 výpisov z registra trestov, za január 2015 to bolo 13 209 výpisov.

„V rozširovaní služieb chceme pokračovať aj v budúcnosti. Tiež analyzujeme možnosti rozšírenia portfólia našich služieb o služby zamerané na riešenie najčastejších životných situácii, ktorým občan počas svojho života čelí, napríklad presťahovanie. Súčasťou tejto služby bude komplexné vybavenie zmeny adresy v zdravotnej poisťovni, u dodávateľov energií či operátorov,“ dodal Tomáš Drucker.

O spoločnosti:
Slovenská pošta vznikla 1. januára 1993 a 1. októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu. V súčasnosti pôsobí ako ekonomicky samostatný a konkurencieschopný hospodársky subjekt. Slovenská pošta je popredným poskytovateľom moderných komunikačných, distribučných a platobných služieb na domácom trhu, s vytvorenými logistickými podmienkami na podnikanie v strednej a východnej Európe. Spoločnosť je dôveryhodnou inštitúciou, ktorá zohľadňuje meniace sa potreby zákazníkov a ponúka nové produkty a komplexné riešenia s pridanou hodnotou a vysokou kvalitou. Disponuje najrozsiahlejšou pobočkovou infraštruktúrou s viac ako 1540 poštami. Ratingová agentúra Moody´s udelila Slovenskej pošte v roku 2006 rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. Odvtedy sa rating spoločnosti nemení a jeho výhľad je naďalej stabilný. Spoločnosť garantuje profesionalitu a kvalitu služieb na základe čoho v roku 2008 získala Certifikáty manažérstva kvality a environmentálneho manažérstva, zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001:2001 a STN EN ISO 14001:2005. Slovenská pošta je taktiež držiteľom prestížnej ceny HR Gold za inovatívny projekt v personalistike. V minulom roku spoločnosť získala tiež ocenenie „Národná cena SR za kvalitu 2013“. Toto výnimočné ocenenie sa SP, a. s., podarilo získať aj vďaka udržaniu zamestnanosti, realizácie programu zmien a  zlepšeniu hospodárskeho výsledku. Spoločnosť po rokoch stratového hospodárenia dosiahla za rok 2013 zisk vo výške takmer 4,4 mil. EUR pred zdanením. Zásadný vplyv na pozitívne hospodárenie mali predovšetkým výnosy v zmluvných zásielkových službách a finančných službách a tiež program zmien, ktorý má umožniť transformáciu spoločnosti v celej škále služieb a vnútorných procesov, pri vytvorení nových oblastí poskytovaných služieb.

Kontaktné údaje:
Stanislava Pondelová
Hovorkyňa, Slovenská pošta, a. s.
Tel.: +421  903 130 571
E-mail: pondelova.stanislava@slposta.sk

Komentáre

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: