*
článok
Obchod, TLAČOVÉ SPRÁVY

Sieť drogérií dm prerába za 2,5 milióna eur svoje predajne na Slovensku v duchu nového konceptu

BRATISLAVA, 18. marca 2015 (tlacovasprava.sk) – Po troch rokoch spoločnosť dm drogerie markt opäť reaguje na požiadavky a zmeny trhu a pristupuje k prestavbe layoutov vo svojich predajniach, ktorá odráža vnímanie významu jednotlivých sortimentov dm zákazníkmi. Aktuálna prestavba layoutov nadväzuje na projekt ukončnený v roku 2012, avšak stavia ho na vyššiu úroveň využitím nových analytických a hodnotiacich postupov, ako aj použitím úplne nových prvkov a spôsobov vystavenia tovaru.

Nový koncept predajní dm

Po novom je zavedený tzv. Aréna koncept, t.j. vystavenie tovaru na regáloch, ktorých výška sa smerom od vchodu do predajne k jej koncu navyšuje.

Celkové investície na prestavbu layoutov, ktorá je naplánovaná do dvoch fáz, sú 2,5 mil. eur, čo činí približne 50 000 eur na jednu dm predajňu. V aktuálnom fiškálnom roku 2014/15 sa do nového konceptu prestavia 60 predajní, z toho 10 novootvorených.

Zvyšných päťdesiat, ktoré sú postupne prestavávané v prvej fáze, bolo vybraných z existujúcich dm predajní, a to na základe obratu a veľkosti predajnej plochy. Ich prestavba trvá 3 až 5 dní a predajňa je počas jej prestavby zatvorená. Aktuálne je do nového layoutu prestavaných už dvadsať filiálok a štyridsať sa prestavia v auguste alebo v septembri tohto roku. Druhá fáza prestavby je naplánovaná na obchodný rok 2015/2016.

Zmeny, ktoré čakajú zákazníkov v prestavaných dm predajniach:

Je zavedené nové druhotné umiestnenie, tzv. Paletová ulička, a to na predajniach s nadpriemerne veľkou predajnou plochou a dostatočným dispozičným priestorom. Ulička pozostáva z minimálne troch europaliet postavených vedľa seba. Bude využitá ako trvalý priestor pre druhotné vystavenie tovaru, resp. pre rozšírenie regálovej plochy objemného tovaru.

Je zavedený tzv. Aréna koncept, t.j. vystavenie tovaru na regáloch, ktorých výška sa smerom od vchodu do predajne k jej koncu navyšuje. Týmto spôsobom sú vystavené pracie a čistiace prostriedky a produkty detského sortimentu.

Stojany s dekoratívnou kozmetikou a vitríny s vôňami sú posunuté do prednej časti predajne. Vitríny s vôňami získavajú nový typ druhotného vystavenia tzv. hot spot, ktorý je zakomponovaný priamo do vitríny.

Je vybudované nové osvetlenie regálov s pleťovou a telovou kozmetikou.

Je vybudované nové osvetlenie regálov s prírodnou kontrolovanou kozmetikou.

Sekcia foto je vybavená novým nábytkom.

Sú zavedené nové dekoratívne prvky regálov v segmente vôní, dekoratívnej kozmetiky a biostravy.

Princípy zostavenia nového layoutu dm predajní

Sortiment dm bol na základe hĺbkovej analýzy, ktorá sledovala dlhodobý odpredaj sortimentu a zákaznícke preferencie, rozdelený do štyroch kategórií, na základe ktorých im bola priradená veľkosť ich predajnej plochy v predajni, a to:

Best Customer Value – profilujúci sortiment
Customer Value – povinný sortiment
Nice to Find – doplkový sortiment
Season/Impulse – sezónny sortiment a sortiment impulzívneho nákupu

Fotogaléria:

Ľahšia orientácia v dm predajniach

Na základe zadelenia dm sortimentu do vyššie uvedených štyroch hlavných kategórií bol následne tovar rozdelený do troch tzv. epizód, a to krása, reformná výživa a domácnosť. Epizódy určujú umiestnenie tovaru na predajni. Pre ideálnu predajňu bola definovaná postupnosť epizód tak, ako je uvedená na obrázku, pričom biela šípka naznačuje vchod. V prípade, ak vzhľadom na priestorovú dispozíciu nie je možné toto rozmiestnenie epizód dodržať, je ich umiestnenie prispôsobené dispozičným možnostiam danej predajne.

V rámci hĺbkových analýz boli pre dm Slovensko zadefinované aj štyri strategické sortimenty, a to a) Dekoratívna kozmetika a vône, b) Pleťová kozmetika, prírodná kontrolovaná kozmetika a telová kozmetika, c) Reformná výživa (resp. zdravé stravovanie) a d) Pharma (resp. výživové doplnky). Výrobky týchto, pre dm strategických sortimentov sú v rámci jednotivých epizód umiestnené v popredí. Týmto krokom dm vychádza  v ústrety nákupným zvyklostiam svojich zákazníkov a orientáciu v predajniach im ešte viac uľahčuje.

dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru, parfumérie, výrobkov z oblasti zdravia a wellness s 3 064 filiálkami v Európe. Spoločnosť bola založená v roku 1973 v Nemecku. Na Slovensku otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva 1 095 pracovníkov v 133 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 12 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Českej republike, Chorvátsku, Slovinsku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Rumunsku, Bulharsku, Macedónsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, ktorá stavia zákazníka na prvé miesto svojich záujmov. Spoločnosti dm drogerie markt sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, krásy a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky.

Pre ďalšie informácie kontaktujte:
Iveta Haulíková
everyvent s.r.o.
tel.: 0905 168 651
e-mail: haulikova@everyvent.sk

Komentáre

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: