*
článok
Médiá & Internet, TLAČOVÉ SPRÁVY

TV Joj: Výsledky prieskumu MML-TGI za 3 a 4Q 2016 sa opäť líšia od merania prostredníctvom peoplemetrov

BRATISLAVA, 3. februára 2017 (tlacovasprava.sk) – Minulý týždeň zverejnila spoločnosť MEDIAN SK výsledky prieskumu MML-TGI za tretí a štvrtý kvartál roku 2016. Ako vždy sa výsledky týkajúce sa sledovanosti televízií v tomto prieskume líšia od merania sledovanosti prostredníctvom peoplemetrov, ktoré pre všetky slovenské televízie, zadávateľov reklamy a mediálne agentúry realizuje spoločnosť TNS Slovakia a ktoré predstavujú na našom trhu jedinú platnú a všeobecne prijímanú menu.

Výsledky podľa peoplemetrového prieskumu v treťom a štvrtom kvartáli roku 2016 (za rovnaké obdobie, ktoré uvádza vo vlne 3.+4./2016 MML-TGI):

TV Joj

TV Joj

JOJ Group: V druhej polovici minulého roka podľa peoplemetrového prieskumu dosiahla celodenný priemerný share 20,8 % a v prime time 26,3 %  (CS 12+). V obchodne dôležitej časti publika (CS 12-54) to boli ešte vyššie výkony – televízna skupina dosiahla celodenne 22,0 % podiel a v prime time až 26,8 % share (obdobie 27.6. – 18.12.2016).

TV JOJ: Najsilnejšia stanica skupiny JOJ dosiahla 20,2 % priemerný share v hlavnom vysielacom čase (priemer v CS 12+ za obdobie 27.6. – 18.12.2016). Priemerný reach v celodennom meradle zaznamenala JOJka na úrovni 38,2 % a v prime time to bolo 31,3 % (v CS 12+ za obdobie 27.6. – 18.12.2016).

Ako sa líši prieskum MML- TGI od peoplemetrového prieskumu TNS Slovakia:

Metodika MML-TGI využíva anketový spôsob zberu dát a respondenti pri otázkach zameraných na sledovanosť televízií uvádzajú to, čo si pamätajú, preto výsledky výrazným spôsobom deformujú skutočný stav na našom trhu.

Peoplemetrový prieskum, naopak, elektronicky zaznamenáva stanice, ktoré divák sleduje či prepína v reálnom čase. MML-TGI sa realizuje v nepresných vlnách prieskumu, ktoré nezohľadňujú celý kvartál a respondenti tohto prieskumu sú vo veku 14-79 rokov, čo nekorešponduje s komerčnými ani univerzálnymi cieľovými skupinami televízneho trhu na Slovensku. MML-TGI rozlišuje okrem kategórie „podiel na trhu“ aj parameter „sledovanosť včera“, ktorého výsledky sa vzhľadom na metodiku ich získavania nedajú porovnať s výsledkami peoplemetrového prieskumu.

Peoplemetrové meranie, ktoré sa na Slovensku realizuje od roku 2004, ponúka najpresnejšie elektronické meranie sledovanosti a získavanie informácií o cieľovej skupine. Všetkými relevantnými subjektami mediálneho trhu sú výsledky peoplemetrov schválené ako jediná relevantná mena.

Dáta sú analyzované v meraní LIVE + VOSDAL (Viewing On Same Day As Life) – analýza živého vysielania spojená s oneskorenou sledovanosťou prehranou v ten istý deň ako živé vysielanie.

Hodnoty sledovanosti sú uvedené za cieľové skupiny 12+ a 12-54.

Zdroj dát: PMT Slovakia

Kontakt pre médiá:
Miroslava Klempova
klempova@joj.sk
PR JOJ Group

Komentáre

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: