*
článok
Cestovný ruch, Doprava & Motorizmus, TLAČOVÉ SPRÁVY

V nových vozňoch Železničnej spoločnosti je aj motív čičmianskeho vzoru či vlny Dunaja

BRATISLAVA, 17. júla 2018 (tlacovasprava.sk) – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) modernizuje svoj vozňový park. Kompletne nový interiér spríjemní cestovanie zákazníkom v diaľkovej doprave už od júla tohto roka.

Národný dopravca sa rozhodol investovať do modernizácie a výroby vozňov, ktoré cestujúcim diaľkovými vlakmi mnohonásobne zvýšia komfort. Za moderným vzhľadom vlakov ZSSK stojí dizajnérska firma Aufeer Design, ktorá má dlhoročné skúsenosti v železničnom segmente – spolupracovala napríklad so spoločnosťami České dráhy, Stadler či Bombardier.

Veľkopriestorový vozeň Bmpz s čičmianskym vzorom.

Nový interiér vlakov v sebe spája moderné i tradičné prvky, funkčné prostredie i príjemnú atmosféru a cestujúci majú zasa o dôvod viac dať prednosť ekologickej doprave. Na modernizáciu boli použité financie z vlastných zdrojov spoločnosti. Hlavným cieľom je predovšetkým zvýšenie kvality cestovania, ale nezanedbateľným je aj posilnenie pozitívneho vnímania značky národného dopravcu.

Čičmiansky vzor

„V rámci modernizácie našich vlakov sme sa inšpirovali Slovenskom – jeho bohatou kultúrou, históriou aj prírodným dedičstvom. Ľudový motív čičmianskeho vzoru budú reprezentovať poťahy sedadiel a Dunaj bol predobrazom pre vytvorenie barových línií v reštauračnom vozni. Z materiálov, ktoré nebolo možné doteraz v našich vlakoch bežne vidieť, sme vsadili na drevený dekor. Som presvedčený, že takáto forma prezentácie podporí nielen pozitívne vnímanie ZSSK, ale predovšetkým našej krajiny, a som hrdý, že k tomu prispejú aj naše nové vozne,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Dodávateľom 50 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bmz, ktoré prešli rekonštrukciou z vozňov radu Bmeer, sú ŽOS Trnava.

Fotogaléria:

Veľkým posunom vpred v technickej špecifikácii, v porovnaní so starými vozňami, sú potrubný urýchľovač brzdy, čím sa zvýši brzdný výkon, nástupné dvere a čelné prechodové dvere, ktoré sa postarajú o vyššiu bezpečnosť cestujúcich, centrálny zdroj elektrickej energie, čo bude mať za následok zvýšený výkon, alebo informačný systém, ktorý umožní externú diagnostiku vozňa.

Wifi, klíma a ďalšie inovácie

Inováciou prešiel aj interiér – osadené boli protišmykové podlahy, sklené výplne dverí, batožinové police či stolíky, pod sedadlá boli doplnené ďalšie zásuvky (230 V) s USB portom a vymenené boli aj osvetlenia (LED) či toalety. Výhodami inovovaných vozňov je aj klimatizácia s reguláciou v závislosti od obsadenia vozňa, wi-fi pripojenie na internet, systém detekcie požiaru či elektronický rezervačný systém. Nové vozne typu kupé budú premávať na medzinárodnej trase Žilina – Praha, ako aj na trati „šeťstovkových“ rýchlikov (Bratislava – Košice).

Nové vozne Bmpz a Ampz

Vozňový park ZSSK doplní aj 35 ks novovyrobených osobných vozňov radu Bmpz a Ampz, ktoré budú jazdiť v rámci diaľkovej dopravy a ich dodávateľom sú ŽOS Vrútky. Veľkopriestorový vozeň 2. triedy (Bmpz) bude konštruovaný na rýchlosť 160 km/h a bude disponovať 84 miestami na sedenie. Nový podvozok, brzdy, dvere či centrálny zdroj energie zvýšia bezpečnosť aj výkon osobných vozňov, ktoré sú vyrábané v zmysle všetkých platných noriem (TSI). Okrem toho budú vozne vybavené protišmykovou podlahou, vákuovým WC, informačným, rezervačným i kamerovým systémom či systémom na detekciu požiaru. Samozrejmosťou je klimatizácia, LED osvetlenie, zásuvky na 230 V a wi-fi pripojenie.

Tomáš Kováč
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika
e-mail: hovorca@slovakrail.sk | kovac.tomas@slovakrail.sk

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne  objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia). ZSSK od 10. júna 2018 realizuje priemerne 1497 vlakov denne, z toho 221 diaľkových vlakov a 1276 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje na 698 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2835 kilometroch tratí na Slovensku.

Komentáre

Momentálne neexistujú žiadne komentáre.

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: