Aké trendy v cestovaní očakáva v roku 2019 najväčší predajca leteniek na Slovensku?

BRATISLAVA, 31. januára 2019 (tlacovasprava.sk) – Slováci čoraz viac prihliadajú na kvalitu služieb a zákazníckych servisov cestovných kancelárií pred samotnou cenou dovoleniek a skokanom roka leteckých destinácií sa stali Spojené štáty na čele s New York City.

Vyplýva to z dát a štatistík roka 2018 i výsledkov exkluzívneho prieskumu verejnej mienky pre rok 2019, ktoré zverejnil najväčší slovenský predajca leteniek, dovoleniek a víkendových pobytov.

Najväčšia slovenská cestovná kancelária, ktorá je zároveň najväčším predajcom leteniek na slovenskom trhu a prevádzkovateľom portálu Pelikan.sk počas januára uskutočnila prieskum verejnej mienky s názvom Slovenský cestovateľ 2019, ktorého sa zúčastnilo 2081 respondentov.

Keďže výsledky spojila so svojimi štatistikami za rok 2018, dozvedeli sme sa aj to, že slovenskí dovolenkári čoraz častejšie dbajú na kvalitu než cenu a že v minulom roku oveľa viac lietali najmä do USA.

Letenka do Ameriky aj za 200 eur

Z interných štatistík portálu Pelikan.sk vyplýva, že Spojené štáty v uplynulých 12 mesiacoch navštívilo takmer o 43 percent viac ľudí ako v roku 2017, pričom celkový predaj leteniek medziročne rástol pomalšie – o necelých 13 percent. Severná Amerika sa tak v obľube kontinentov slovenských cestovateľov dostala už na druhé miesto, kde po rokoch vystriedala Áziu.

Aj keď štatistikám v roku 2018 neohrozene dominovali európske destinácie, podiel Kanady, Mexika a predovšetkým USA predstavoval takmer 10 percent zo všetkých predaných leteniek spoločnosti Pelikán.

Rastúci dopyt po letenkách do Ameriky má za následok najmä ich dlhodobo klesajúca cena. Netreba však zabúdať ani na zvyšujúcu sa kúpyschopnosť slovenského obyvateľstva či čoraz kvalitnejšie letecké prepojenie nášho regiónu s USA,“ vysvetlila Tatiana Ondrejková, CEO cestovnej kancelárie Pelikán.

Zároveň dodala, že v minulosti určite pomohlo aj zrušenie vízovej povinnosti pre našich turistov a v súčasnosti ich motivuje najmä cenová politika takzvaných tradičných leteckých spoločností, ktoré v uplynulom roku umožnili prakticky do všetkých destinácií v Spojených štátoch kúpu leteniek aj bez veľkej podpalubnej batožiny, čím výrazne stlačili ich cenu.

Neraz aj na úroveň 200 eur za spiatočnú cestu. K nim sa navyše pridali nové linky takzvaných nízkonákladových letecký dopravcov.

Letecké zaujímavosti Pelikán.sk 2018:

Najdlhší pobyt: Clarksburg na východnom pobreží USA, 290 dní

Najkratší pobyt: Kalmar Švédsko: 24 hodín, 28 minút a 48 sekúnd

Najdrahšia tradičná letenka: 7700,76 eur, kúpená 58 dní pred odletom

Najdrahšia lowcost letenka: 1225,56 eur, kúpená deň pred odletom

Dobrý servis je viac než dobrá cena

Ďalším veľmi zaujímavým zistením je, že Slováci si pri ponuke cestovných kancelárií najviac potrpia na kvalitu zákazníckeho servisu, ktorý Pelikán poskytuje na každom zo svojich šiestich európskych trhov v miestnom jazyku, čo vie jeho klientom ušetriť množstvo času, financií i problémov.

„Tiež platí, že i keď sme dlhodobo považovaní za národ, ktorý pri oddychu vyhľadáva čo najlacnejšie možné alternatívy, ukázalo sa, že pre našich dovolenkárov už existuje aj dôležitejšie kritérium než cena zájazdu,“ ozrejmil Jozef Rybár, PR Manager spoločnosti Pelikán.

Galéria:

Zdôraznil, že kvalita zákazníckeho servisu v dotazníkovom hodnotení získala celkové skóre až 9,27 bodu z možných 10, zatiaľ čo najnižšia cena len 8,19.

„Môže sa to zdať stále pomerne veľa, no s veľmi podobným skóre skončili aj kritériá ako šírka ponuky, cestovná kancelária ako miesto inšpirácie či jej morálny kredit a spokojnosť jej zamestnancov,“ povedal Rybár.

iMessages, Facebook aj WhatsApp

Pelikán je považovaný za jeden z najúspešnejších slovenských startupov, ktorému sa podarilo preraziť aj na veľmi konkurenčných zahraničných trhoch. To všetko najmä vďaka technologickým inováciám, ktoré ho radia k lídrom takzvaného online travel industry v celom regióne strednej a východnej Európy.

Začiatkom roka napríklad spustil do prevádzky Apple Business Chat a umožnil tak všetkým svojim klientom so zariadeniami Apple komunikovať požiadavky priamo cez aplikáciu iMessages. Ešte v minulom roku do zákazníckeho servisu tiež integroval aplikácie Messenger a WhatsApp.

Aby však Pelikán zvládol nápor požiadaviek svojich klientov, v roku 2017 otvoril svoj druhý slovenský zákaznícky servis. Po Bratislave mu na mape pribudol Zvolen a v prvom kvartáli roka 2019 plánuje otvoriť aj novú kamennú pobočku.

Nové zákaznícke centrum by malo uzrieť svetlo sveta v priebehu niekoľkých týždňov a nájdete ho priamo v jednej z našich budov na námestí SNP v Bratislave,“ priblížila Ondrejková s tým, že hoci množstvo ľudí Pelikán pozná najmä vďaka jeho zastúpeniu v online priestore, ich cestovná kancelária myslí aj na zákazníkov, ktorí preferujú osobnú komunikáciu.

Odpoveď už do ôsmich sekúnd

Zákaznícky servis Pelikána okrem odpovedí cez Messenger, WhatsApp a iMessages v roku 2018 poslal viac než 205-tisíc emailov a riešil takmer 170-tisíc telefonátov. Jeho zákazníci sa pritom odpovede cez Facebook či WhatsApp dočkali v priemere za 7 minút, cez email vždy do 24 hodín a na zodvihnutie svojej telefonickej požiadavky museli na linke stráviť v priemere len 8 sekúnd.

Najdlhší hovor trval až 59 minút a 42 sekúnd, ten priemerný však iba 3 minúty a 15 sekúnd. Aj vďaka týmto číslam a svojim reakciám na najčastejšie otázky klientov, ktoré sa týkali najmä požiadaviek na nové produkty, získali agenti Pelikána z takmer 58-tisíc hodnotení v priemere 9,52 bodu z možných 10.

Od ležania na pláži ku spoznávaniu

Skutočnosť, že Slováci obľubujú cesty po Amerike čoraz viac potvrdil aj cestovateľský prieskum o dovolenkových trendoch pre rok 2019, ktorý Pelikán vypracoval v januári.

Amerika na čele s New Yorkom bola našimi respondentami označená ako vysnívaná dovolenková destinácia jednoznačne najčastejšie a so cťou obstála aj pri otázke: Kam sa chystáte v roku 2019 na dovolenku?“ dodal Rybár. Za NYC nasledovali prevažne exotické destinácie v Ázii, ktoré v roku 2017 nad USA prevažovali.

Jeho kolega Patrik Vas, Strategic Partner Manager spoločnosti Pelikán pre segment leteckej dopravy doplnil, že ďalšími častými destináciami Slovákov sú pri USA najmä Los Angeles či Miami.

V Európe jednoznačne dominuje Londýn a Rím, ktorý v minulom roku dobehla Malorka, kde sme našim klientom vedeli ponúknuť letenky za veľmi výhodné ceny, niekedy aj pod hranicou 10 eur za spiatočnú cestu.“

Egypt a Turecko opäť v kurze

Podobná situácia bola v Pelikáne počas roka 2018 aj s dovolenkovými destináciami.

„Klienti majú v obľube najmä pobyty v Taliansku (najmä ostrovy Ischia, Sardínia, Sicília), Španielsku (najmä Malorka a Andalúzia), Turecku, Grécku, Egypte, na Malte, ale tiež v Portugalsku, Maroku a na Cypre,“ priblížil Pavol Mladý, Operations Director cestovnej kancelárie Pelikán pre dovolenky a pobyty.

Podľa neho sa Slováci vracajú k tradičným destináciám, ktoré v minulosti poznačili napríklad teroristické útoky a pomerne často by ste na nich natrafili aj v exotických destináciách ako Gambia, Dominikánska republika, Kuba, Maldivy, Maurícius, Srí Lanka, Omán, Thajsko či Vietnam.

Viac ako 308-tisíc leteniek

Pelikán je najväčší slovenský predajca leteniek s viac ako 170 zamestnancami a pôsobí aj v ďalších piatich krajinách – Česká republika, Maďarsko, Poľsko, Rakúsko a Nemecko. V minulom roku v regióne strednej a východnej Európy predal celkovo až 308.215 leteniek.

Spoločnosť vznikla pred 15 rokmi ako prvý slovenský online predajca cestovateľských produktov. V súčasnosti klientom ponúka aj klasické letné dovolenky pri mori či v exotike, poznávacie pobyty vo svetových metropolách, víkendové pobyty na Slovensku či v zahraničí i takzvané multi-city kombinácie leteniek rôznych leteckých spoločností.

Kontakt pre médiá:
Jozef Rybár
PR MANAGER
jozef.rybar@pelikan.sk
pelicantravel.com s.r.o.
Námestie SNP 6, 81106 Bratislava, Slovakia

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.