Hornbach od tohto roku nepredáva zábavnú pyrotechniku

BRATISLAVA, 21. decembra 2020 (tlacovasprava.sk) – Od roku 2020 nenájdete v projektových marketoch Hornbach žiadnu zábavnú pyrotechniku. Hlavnými dôvodmi zrušenia predaja tohto sortimentu sú ochrana zvierat a životného prostredia, ale aj eliminácia úrazov, ktoré môže spôsobiť neodborná manipulácia.

„Neustále revidujeme ponúkaný sortiment. Mimoriadne dôležitú úlohu pre nás zohráva trvalá udržateľnosť a ochrana životného prostredia. S našimi zákazníkmi vedieme dialóg a sme otvorení iniciatívam a návrhom na zmeny. Aktuálne sme sa rozhodli pre zásadné rozhodnutie v oblasti predaja zábavnej pyrotechniky. Od tohto roku nebudeme viac tento tovar ponúkať našim zákazníkom. Sme hrdí, že v každej z našich predajní nájdu záujemcovia všetko pre svoje projekty a staviteľské plány. A to je úloha, ktorú chce Hornbach plniť aj do budúcnosti. Byť šikovným partnerom pre remeselníkov, stavebníkov a všetkých, ktorí majú túžbu realizovať svoje projekty,“ komentoval rozhodnutie spoločnosti Hornbach David Kolář, marketingový riaditeľ pre Českú republiku a Slovensko.

Na nebezpečenstvo, ktoré hrozí najmä domácim miláčikom pri používaní zábavnej pyrotechniky, upozorňujú organizácie na ochranu zvierat.

Na nebezpečenstvo, ktoré hrozí najmä domácim miláčikom pri používaní zábavnej pyrotechniky, upozorňuje aj Kristína Devínska zo Slobody zvierat: „Zvieratá majú oveľa citlivejšie zmysly ako ľudia. Výbuchy ohrozujú ich zdravie, spôsobujú im smrteľné zranenia ako popáleniny, poškodenia očí či sluchu. Psy a mačky v panike utekajú a často končia pod kolesami áut. Tí šťastnejší skončia v útulku. Netrpia však len spoločenské zvieratá, ale aj hospodárske zvieratá, zvieratá žijúce vo voľnej prírode či v blízkosti ľudských obydlí, ktoré sú v období zimy už dostatočne skúšané nepriaznivým počasím.“

K jej vyjadreniu sa pridáva aj Juraj Eliaš zo Slovenskej aliancie ochrancov zvierat: „Slovenská aliancia ochrancov zvierat plne podporuje zákaz ohňostroja. Veľmi dobre vieme, aký dosah má na zvieratá, ktoré v strese končia zabehnuté, vystrašené a v tom horšom prípade napríklad zrazené autom. Každý rok sú počas ohňostroja hlásené desiatky zvierat, ktoré sa zabehli, alebo utiekli z dvora. Zviera, ktoré je vystavené stresu je schopné prekonať zábrany o ktorých si myslíme, že sú dostatočné. Pre zvieratá ide o veľký stres. Preto by sme boli radi, ak by ľudia zvážili nákup pyrotechniky. Oslavovať sa dá aj bez búchania petárd.“

Ďalšie úskalia používania pyrotechniky

Svoje riziká má zábavná pyrotechnika aj pre samotných užívateľov. Neodborná manipulácia a nedodržanie návodu na použitie často v kombinácii s vplyvom alkoholu vedú k zbytočným zraneniam.

Vo vymenovaní problémov, ktoré zábavná pyrotechnika prináša, nemožno nespomenúť ani odpad, ktorý po odpaľovaní v uliciach často zostáva, hoci patrí do bežne prístupných košov a zberných nádob na komunálny odpad.

Spoločnosť Hornbach sa od svojich začiatkov zaoberá problematikou životného prostredia a spoločenskej udržateľnosti. Podporuje rozmanité aktivity a inovatívne prístupy napríklad v školských projektoch alebo sa aktívne podieľa na revitalizácii a zveľaďovaní prostredia miest a obcí.

O spoločnosti Hornbach:
Spoločnosť HORNBACH je nezávislá rodinná spoločnosť kótovaná na burze. Vo finančnom roku 2018/2019 zvýšila svoj čistý predaj o 5,3 percent na viac než 4,4 miliardy EUR. Spoločnosť HORNBACH bola založená v roku 1877 a ako jediná v segmente pre domácich majstrov má za sebou históriu siahajúcu cez šesť generácií. Spoločnosť v súčasnosti prevádzkuje 160 stavebných a záhradných marketov v deviatich európskych krajinách, z toho 4 v Slovenskej republike. Piaty je v procese plánovania.

Koncept predaja a sortiment výrobkov sa plne orientuje na potreby zákazníkov, ktorí realizujú svoje projekty, ale tiež na profesionálov. HORNBACH svojim zákazníkom zaručuje trvalo nízke ceny a zaisťuje si tak prvenstvo vo svojom odbore. Mnohé nezávislé testy a štúdie potvrdzujú vysokú kvalitu poskytovaného poradenstva a tiež výborný servis. HORNBACH získal v rokoch 2018 a 2020 ocenenie najdôveryhodnejšia značka v kategórii hobby markety.

Spoločnosť Hornbach je priekopníkom v odbore, pretože práve ona otvorila prvý kombinovaný stavebný a záhradný market (1968), prvý veľkoplošný „stavebný hobby market“ (1980) a prvý stavebný market s integrovaným Drive-in centrom (2003). Týmito krokmi opakovane potvrdzuje svoju schopnosť inovovať. HORNBACH je niekoľko desiatok rokov významným zamestnávateľom, v súčasnosti sa na úspechu firmy podieľa viac ako 20 000 zamestnancov, z toho viac než 500 v Slovenskej republike.

Kontakt pre médiá:
Silvia Jáhnová
Key Communications, s. r. o.
Poštová 1, 811 06 Bratislava
silvia.jahnova@keycommunications.sk

Komentuj...

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.