BRATISLAVA, 19. apríla 2023 (tlacovasprava.sk) – Medzinárodný módny reťazec Primark oznámil dátum otvorenia svojej prvej predajne na Slovensku. Obchod, na ktorý sa dlho čakalo, a ktorý sa nachádza v novej časti nákupného centra Eurovea, otvorí svoje brány pre verejnosť vo štvrtok 25. mája.
Primark Eurovea ponúkne zákazníkom úžasné módne trendy, vrátane najnovších letných „must-haves“, a to za dostupné ceny, navyše spolu s každodennými potrebami v oblasti dámskeho, pánskeho, detského a domáceho oblečenia, ako aj kozmetiky a doplnkov.

Otvorenie predstavuje významný míľnik v plánoch globálnej expanzie značky Primark, keďže Slovensko sa stalo jej 16. trhom na svete a 5. trhom v strednej a východnej Európe, teda v regióne, ktorý je naďalej kľúčovým pre rozvoj siete predajní tejto značky.
Primark Eurovea vytvorí pre miestnu ekonomiku viac ako 200 pracovných miest a naďalej robí nábor na množstvo pracovných pozícií v novej predajni – napríklad na pozície predavačov (viac tu).

Prvá predajňa Primark v Bratislave, ktorá sa rozprestiera na dvoch podlažiach a má viac ako 3 660 metrov štvorcových, ponúkne skvelý zážitok z nakupovania, teda to, čím je Primark známy na celom svete. Zákazníci na Slovensku sa môžu tešiť na nákupy najnovších trendov a každodenných potrieb, vrátane stále narastajúceho radu Primark Cares.
Už teraz je 45 % odevov značky Primark vyrobených z recyklovaných alebo udržateľnejších materiálov, čo je súčasťou ambície spoločnosti Primark urobiť udržateľnejšiu módu dostupnou pre každého. V novom obchode sa budú nachádzať aj licencované kolekcie spoločnosti Primark, vrátane značiek Disney a NBA.

„Sme veľmi radi, že v máji tohto roku môžeme prvýkrát priniesť známu a cenovo dostupnú módu značky Primark aj zákazníkom na Slovensku. Odpočítavanie do otvorenia Novej Eurovei je v plnom prúde a my sme hrdí na to, že môžeme otvoriť našu prvú predajňu na tomto trhu v najväčšom nákupnom centre na Slovensku. Predajňa je už takmer hotová a my sa naozaj tešíme, že budúci mesiac otvoríme svoje brány a spoznáme našich nových zákazníkov. Veríme, že si našu ponuku zamilujú, či už ide o veci každodennej potreby alebo letné trendy,“ hovorí Maciej Podwojski, riaditeľ spoločnosti Primark pre strednú a východnú Európu.
„Sme veľmi radi, že sa exkluzívne zastúpenie módnych butikov a značkových predajní v Eurovea rozrastie o svetového lídra na trhu, značku Primark, ktorá je úspešná vo všetkých krajinách, do ktorých vstúpi. Znamená to pre nás veľký úspech a zároveň zvýšenie potenciálu obchodnej ponuky pre našich návštevníkov z celého Slovenska,“ dodáva Peter Korbačka, majiteľ Eurovea.
Stredná a východná Európa je pre spoločnosť Primark dôležitým rastovým trhom. Obchodný reťazec má v súčasnosti jeden obchod v Slovinsku a Rumunsku, dva obchody v Českej republike a štyri obchody v Poľsku, pričom tento rok plánuje otvoriť ďalšie dva obchody v Poľsku, a to v Magnolia Parku vo Vroclavi a v Manufakture v Lodži, ako aj druhý obchod v Rumunsku v AFI Cotroceni v Bukurešti. V rámci ambicióznych plánov expanzie otvorí spoločnosť Primark v budúcom finančnom roku aj svoju prvú predajňu v Maďarsku, čím sa jej celkový počet predajní v strednej a východnej Európe zvýši na 13 na šiestich trhoch.

O značke Primark
Primark je medzinárodný maloobchodný predajca oblečenia, ktorý zamestnáva viac ako 70 000 zamestnancov v 15 krajinách Európy a USA. Primark bol založený v Írsku v roku 1969 pod značkou Penneys a jeho cieľom je poskytovať cenovo dostupný výber pre každého, od kvalitného oblečenia na každý deň až po výrazný štýl v dámskom, pánskom a detskom oblečení, ako aj v kozmetike, domácich potrebách a doplnkoch. So zameraním na vytváranie skvelých maloobchodných zážitkov v predajniach, Primark pokračuje v expanzii na nových a existujúcich trhoch s cieľom dosiahnuť do konca roka 2026 počet 530 predajní, vrátane nových trhov na Slovensku a v Maďarsku.
Primark sa snaží, aby bola udržateľnejšia móda dostupná pre každého. Ambíciou Primarku je predĺžiť životnosť oblečenia, chrániť život na planéte a podporovať živobytie ľudí, ktorí vyrábajú produkty pre Primark. Toho súčasťou je aj prijatie série záväzkov, ktoré chce Primark dosiahnuť do roku 2030. Patrí medzi ne výroba všetkého oblečenia z recyklovaných materiálov alebo materiálov získaných z udržatelnejších zdrojov, zabezpečenie recyklovateľnosti oblečenia už od jeho návrhu, zníženie emisií uhlíka v celom hodnotovom reťazci na polovicu a snaha o zabezpečenie mzdy na úrovni životného minima pre pracovníkov v svojom dodávateľskom reťazci.
O nákupnom centre Eurovea
Eurovea sa po otvorení stane najväčším a najkomplexnejším nákupným centrom na Slovensku, ked na ploche 85 000 m2 ponúkne návštevníkom 320 obchodov, reštaurácii, barov a kaviarni. Kľúčovým nájomcom novej časti bude dvojpodlažná predajňa írskeho módneho reťazca Primark, ktorý tam otvorí svoju prvú prevádzku na Slovensku. Nová stravovacia zóna sa zdvojnásobí. S kapacitou 1 156 miest, doplnená o stolový Food Hall vytvorí spolu so 16 reštauráciám ina promenáde pri Dunaji najväčšiu gastro destináciu na Slovensku. Rozrastie sa aj multikino Cinema City, ktoré bude mat’ po rekonštrukcii 17 sál a úplne nový VIP koncept.
Nákupne centrum je priamo prepojene s prvým slovenským mrakodrapom EUROVEA TOWER, administratívnou budovou PRIBINOVA 34 so zeleným certifikátom BREEAM Excellent a rezidenciami RIVERSIDE lemujúcimi dunajskú promenádu. Tieto stavby vrátane modernej kancelárskej budovy PRIBINOVA 40 pri Moste Apollo s certifikátom udržateľnosti BREEAM Outstanding sú súčasťou projektu Eurovea 2 a v podzemí ich spája veľká dvojpodlažná garáž s kapacitou až 4 000 parkovacích miest. Súčasťou výstavby je tiež predĺženie nábrežnej promenády, vybudovanie bulváru Pribinova s prípravou na električkovú trať a ďalšie verejne priestory, ihriska i športoviska, ktoré postupne pribudnú v novovznikajúcej stvrdí bratislavského downtownu Eurovea City. Koncept organizácie bulváru Pribinova a dizajn verejných priestorov navrhla medzinárodne uznávaná architektka a urbanistka Beth Galí.
Kontakt pre médiá:
DAŠA PAULÍČKOVÁ
ACCOUNT DIRECTOR
Grayling Slovakia
Palisády 36, 811 06 Bratislava
Email: dasa.paulickova@grayling.com